سیاسی 10:15 - 05 آذر 1394
مشاور عالی مقام معظم رهبری حمله ترکیه به هواپیمای روس را یک حادثه تاکتیکی خواند و تاکید کرد که مطمئنا در این حادثه ترکیه ضرر خواهد کرد.

صفوی: هدف قرار دادن هواپیمای روس برای ترکیه هزینه بالایی خواهد داشت

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری که در اجتماع بزرگ 10 هزار نفری گرادن‌های امام حسین (ع)، امام علی (ع)، بیت المقدس و کوثر بسیجیان استان اصفهان با عنوان شکوه ایستادگی سخن می‌گفت، با تحلیل شرایط سیاسی و امنیتی منطقه، گفت:

در این جنگ خانمانسوز، فقط در سوریه 250 هزار نفر کشته شده‌اند و جمعیت 9 میلیون نفری از سوریه و عراق آواره شده‌اند و برخی به خارج از شهرها و برخی‌ها به شهرهای امن مانند بغداد و دمشق پناه آورده و زیر چادر با وضعیت اسف‌باری زندگی می‌کنند.

او ادامه داد: در این جنگ ناعادلانه دو جبهه وجود دارد. در یک جبهه به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی، عربستان، ترکیه و اردن و در جبهه دیگر به رهبری ایران، روسیه، عراق، سوریه و حزب الله لبنان قرار دارند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به هدف قرار داده شدن هواپیمای نظامی روسیه توسط ارتش ترکیه گفت: حادثه اخیر و زدن هواپیمای سوخو 24 روسیه در فضای سوریه اگر چه یک حادثه تاکتیکی است ولیکن تبعات استراتژیکی پیدا خواهد کرد و مطمئنا در این حادثه ترکیه ضرر خواهد کرد، چرا که علاوه بر کمک پنج ساله به تروریست‌های اجاره‌یی و ایجاد ناامنی در سوریه و عراق، در این حادثه مرتکب اشتباه استراتژیک شده است و قطعا این موضوعات برای ترکیه هزینه بالایی در پی خواهد داشت.

او در ابتدای سخنانش با اشاره به تدبیر حضرت امام (ره) در صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین بیان کرد: فرمان تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذر ماه سال 58 توسط حضرت امام بیانگر دید الهی و دوراندیشی حکیمانه و آینده‌نگری ایشان نسبت به حوادث، رخدادها و فراز نشیب‌های پیش روی انقلاب کبیر اسلامی ملت بزرگ ایران بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: چالش‌های سه دهه گذشته نشان داد اگر قدرت بسیج نبود چه بسا سرنوشت انقلاب و کشور به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

وی اضافه کرد: بسیجیان و پاسداران مومن، دلاور و خردمند استان اصفهان در 36 سال گذشته در میدان‌های سرنوشت‌سازی هم‌چون آزادی کردستان از دست ضد انقلاب مسلح و هشت سال دفاع مقدس درخشان‌ترین کارنامه افتخار آفرین و پیروزی را به خود اختصاص داده‌اند.

صفوی با اشاره به ماهیت و توانمندی‌های بسیج، گفت: ماهیت و توانمندی‌های مختلف بسیج برای آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی تبدیل به معمایی بزرگ و غیرقابل حل شده است، به‌صورتی که تمامی محاسبات آن‌ها را برای تسلط بر ملت ایران خنثی کرده است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رمز اثرگذاری و ماندگاری بسیج گفت: رمز موفقیت و ماندگاری و اثرگذاری بسیج، قدرت انعطاف‌پذیری آن متناسب با نیازمندی‌های انقلاب و کشور و حضور در عرصه‌های سازندگی، علمی، فرهنگی و دفاعی و امنیتی است.

او با اشاره به انتظارات از بسیج گفت: از بسیج انتظار می‌رود تا در جلوگیری از انحرافات در جامعه با به‌کارگیری ظرفیت عظیم خود در حوزه‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی پیشگام باشد و در محیط‌های کاری مانند مدرسه و دانشگاه و در محلات و روستاها و کارخانجات، نقش‌آفرینی فرهنگی کند.

انتهای پیام


7431311
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت مهم، یک اصل راهبردی به شمار می‌رود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محبی نجم آبادی گفت: باید با تهاتر و استفاده از ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای وحدت درباره اهمیت وحدت در مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است