علمی فناوری 20:01 - 07 اردیبهشت 1394
خیلی اوقات ستون‌فقرات بیماران، انحناهای شدیدی دارد اما چون درد نداشته‌اند، پیگیر درمان نبوده‌اند.

به گزارش خیرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، این درد با خستگی همراه است و دردی نیست که برای تسکین آن به مسکن نیاز باشد یا بیمار را از کار و زندگی بیندازد. علامت دیگر این است که ممکن است شانه‌ها بالا و پایین ‌باشند.
 
 یعنی وقتی از روبرو به فرد نگاه می‌کنیم، توقع داریم شانه‌ها را در یک راستا ببینیم در حالی که یک شانه بالاتر از شانه دیگر است. به همین نسبت چین‌های پهلو هم یکسان نیستند. وقتی به چین‌های پهلو دقت کنید می‌بینید قرینگی خود را از دست داده‌اند، این یعنی احتمالا در ستون‌فقرات یک انحنا وجود دارد.
 
از طرف دیگر افرادی که قوز پشتشان افزایش یافته است، حالت افتادگی در شانه‌هایشان دارند.
 
در راه رفتن هم شانه‌ها کاملا به سمت جلو خم شده و همین علت ایجاد درد است. بعضی از خانواده‌ها در مراجعات پزشکی می‌گویند پشت گردن فرزندمان برجسته شده و باد کرده است.
 
درواقع این برجستگی مربوط به پشت گردن نیست، بلکه چون قوز پشت این افراد زیاد شده، گردنشان را مقداری جلوتر از بدن نگه می‌دارند تا تعادل بدنشان حفظ شود در نتیجه زائده مهره پایین گردن نمایان می‌شود و اطرافیان فکر می‌کنند آن منطقه ورم کرده است.
 
انتهای پیام/

6274472
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است