فرهنگی‌هنری 07:30 - 03 آبان 1393
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت :
کیش - ایرنا - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اهمیت ساخت و احیا مساجد در اسلام این مراکز را کانون انتشار هدایت های دینی ، تعالی و تبیین معارف اسلامی و دینی دانست .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر شامگاه جمعه در مراسم کلنگ زنی احداث مسجد ثامن الائمه (ع) با یاد آوری نقش مساجد در اسلام اظهار داشت : این نقش بر کسی پوشیده نیست و همگان می دانند دین اسلام اهمیت زیادی برای احیا و احداث مساجد قائل شده است .



وی با بیان اینکه تعابیری در روایات در باب مسجد بکار رفته است افزود : از مساجد به عنوان بیت الله یاد شده است و این تعبیر بارمعنوی زیادی دارد و انسان زمانی که در مسجد حاضر می شود احساس می کند در خانه خدا حضور دارد .



سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر اینکه وجود مسجد در هر مکانی منشا خیر و برکات فراوان است گفت : مساجد مرکز انوار الهی هستند .



حجت الاسلام قاضی عسکر در مورد احداث کنندگان مساجد نیز گفت : کسانی که در امر احداث مسجد فعالیت می کنند باید اهل ایمان و برپای داشتن نماز بوده و به قیامت باور داشته باشند ، سازندگان مساجد به غیر از خدا از هیچکس هراسی به دل راه نمی دهند .



وی با بیان اینکه ساخت مسجد باید ازدر آمد حلال باشد گفت : سازندگان مساجد خدا ترس ، با تقوا و پرهیزگار هستند.



نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه مساجد کانون انتشار هدایت های الهی به شمار می روند خاطرنشان کرد : در تاریخ همواره مساجد مرکز حکومت اسلامی و کانون مسائل مرتبط با دین و اسلام و گاه مراکزی برای طراحی برنامه های نظامی بوده است .



وی به روایاتی در مورد فضیلت تعلیم و تربیت در مساجد اشاره کرد و گفت : این مراکز باید کانونی برای تعالی و تبیین معارف اسلامی و دینی باشند .



حجت الاسلام قاضی عسکر به شرایط و ویژگی های مساجد درروایات نیز گفت : این مراکز متعلق به خدا هستند و نباید انگیزه ای غیر الهی در آن باشد ، نباید غیر خدا را در آن راه داد و باید بیانگر توحید محض باشد .



وی با تاکید بر اینکه در ساخت مساجد باید سادگی دینی لحاظ شود افزود : اسلام موافق باساخت و ساز مساجد با تزیینات زیاد نیست چرا که وجود تزیینات مادی ذهن انسان را از هدف اصلی که همان عبادت خداست منحرف می سازد همانطور که در ساخت مساجد در کشورهای اسلامی و در کنار مسجد الحرام غفلت هایی در این زمینه صورت گرفته وبناهایی ساخته شده که ذهن افراد را از هدف اصلی دور می سازد.



نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اسلام طرفدار ایجاد جاذبه برای مساجد است بر تمیزبودن و نظافت داخلی در راستای علاقمند سازی مخاطبان برای حضور در این مراکز تاکید کرد ؛ ضمن آنکه کسانی هم که به این امکان می روند باید به لحاظ ظاهری تمیز و مرتب باشند.



وی به اهمیت و جایگاه مساجد در دین اسلام اشاره کرد و گفت : احداث مسجد ثامن الائمه(ع) در حساس ترین نقطه جزیره و در جایی که مراکز تجاری زیادی در آن واقع شده ضمن تقویت بنیه ایمانی ساکنان و کارکنان مراکز اقتصادی در منطقه راهی برای دسترسی آسان آنان به مسجد است .



به گفته قاضی عسکر ، یکی از مباحثی که به عنوان صدقه جاریه مطرح است ساخت مسجد است ، سازنده مسجد وقتی از دنیا می رود هرکس در آن مسجد نماز بگذارد ثوابش عاید او می شود و اگر مسائل شرعی و معارف اسلامی را در آنجا بیاموزد نیز در نامه اعمالش نیکی و پاداش ثبت خواهد شد .



امام جمعه کیش نیز در این مراسم با یاد آوری اینکه زمینی در زمان مدیریت مدیر عامل وقت سازمان منطقه آزاد – مهندس کریمی – به ساخت این مسجد اختصاص داده شد گفت : قرار بود مرکز همایش ها و تالار شهر با محوریت مسجد در این مکان ساخته شود و علت نامگذاری آن به ثامن الائمه این بود که در تاریخ 88/8/8 ( ولادت امام رضا (ع )) کلنگ احداث آن زده شد و هشت تن از خدام امام رضا (ع) برای این منظور در جزیره حضور یافتند ، مدیریت وقت قول داده بوند که این مسجد یکساله ساخته خواهد شد اما متاسفانه این اقدام عملی نشد و چندین بار هم مکان ساخت مسجد تغییر کرد.



حجت الاسلام علیدادی با اظهار تاسف از اینکه ساخت این پروژه در مدیریت های بعدی در شرف حذف شدن بود گفت : گروهی از متدینین در این زمینه احساس تکلیف کردند و معتقد بودند در زمین اختصاص داده شده باید مسجد ساخت و نمی توان آن را حذف کرد ، چندین بار هم در این مکان نماز جماعت برگزار شد .



وی با بیان اینکه در مدیریت فعلی این مساله مطرح و با استقبال خوبی روبرو شد گفت : پیشنهاد آقای مونسان این بود که بانی برای ساخت باشد که احداث آن در فرایند اداری قرار نگیرد از این رو موضوع مطرح شد و با بانیان متعددی از آن استقبال کردند که در نهایت قرعه به نام یکی از سرمایه گذاران به نام ( مشتاق مشتاقی ) افتاد .



امام جمعه کیش با یاد آوری اینکه سومین بار است کلنگ احداث این مسجد به زمین زده می شود افزود: فکر می کنم اینبار این مسجد به سرعت ساخته خواهد شد .



بانی ساخت مسجد ثامن الائمه نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این مسجد در فضایی به وسعت یک هزار و 500 متر و در سه طبقه با امکانات فرهنگی و آموزشی و بخش های مختلف ساخته خواهد شد افزود : نقشه اولیه ساخت آماده شده و به دنبال تکمیل طرح نهایی هستیم .



مشتاق مشتاقی در مورد هزینه احداث این مسجد گفت : محدودیتی برای بودجه نیست و به دنبال این هستیم که مسجدی ساخته شود که هم زیبایی جزیره را دو چندان کند و هم نقطه ای باشد برای جذب بیشتر مردم برای حضور در مساجد.



وی گفت : مکان در نظر گرفته شده برای ساخت این مسجد نگین جزیره است و جزیره کیش هم نگینی در خلیج فارس است .



در ادامه مراسم کلنگ احداث مسجد ثامن الائمه (ع) جمعه شب توسط حجت الاسلام قاضی عسکر ، حجت الاسلام علیدادی و ابراهیم رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزادکیش به زمین زده شد .



این مراسم با حضور جمعی از مدیران و مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش ، فعالان مساجد و هیات های مذهبی و کیشوندان در مقابل تالار شهر برگزار شد .



1630**1641/668

انتهای پیام /*


5029714
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است