علمی فناوری 14:55 - 05 آذر 1393
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:
تهران - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به سهم 30 درصدی علوم پزشکی در پژوهش های کشور،گفت:این درحالی است که بودجه پژوهشی این دانشگاه حدود 10 درصد است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، افشین زرقی امروز چهارشنبه در هجدهمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی و الکترویاگنوز ایران اظهار کرد:بودجه پژوهشی رشته های علوم پزشکی متناسب با خدمات این رشته ها نیست.



وی تصریح کرد: در 40 سال گذشته 193 هزار مقاله در مجلات بین المللی آی اس آی به چاپ رسیده است که از این مقدار 61 هزار مقاله مربوط به علوم پزشکی بوده است.



زرقی افزود: این به معنای اختصاص یافتن 30 درصد پژوهش ها به رشته های علوم پزشکی است اما با این وجود حدود 10 درصد بودجه پژوهشی به رشته های علوم پزشکی ارائه می شود.



معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: از 61 هزار مقاله در عرصه علوم پزشکی 28 هزار مقاله یا فاقد ارجاع بوده اند یا نهایتاً تنها یک ارجاع داشتند که این موضوع لزوم توجه به کیفیت در پژوهش ها را آشکار می سازد.



زرقی گفت: از 61 هزار مقاله تنها 3 مقاله بیش از 15 ارجاع داشتند و 102 مقاله بیش از 100 ارجاع داشتند که توسط چند مرکز تهیه شده بودند.



وی تاکید کرد:با توجه به سه مقاله دارای بیش از 500 ارجاع نشان می دهد که این مقالات بیش از 190 نویسنده داشتند و ده ها مرکز در تهیه آن نقش داشتند که این نشان می دهد برای بالا بردن کیفیت یک پژوهش باید هم افزایی بین چند مرکز صورت گیرد.



معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: سهم طب فیزیکی و توانبخشی در تولید مقالات پژوهشی آی اس آی چندان چشمگیر نیست با این وجود این رشته قابلیت آن را دارد تا بتواند در عرصه پژوهش های محصول محور پیشرو باشد.



زرقی گفت :برخی از مقالاتی که از سوی مجامع علمی و محققان مورد توجه قرار گرفته اند با همکاری چند مرکز تحقیقاتی و چندین محقق نگاشته شده است .



معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود:از سوی مجامع علمی مقاله شاخص است و ارزش نیست و ارزش مقالات زمانی است که در زندگی مردم تاثیر گذار باشد و در سلامت جامعه دیده شود.



وی یاد آور شد:در علوم پزشکی طب داخلی بالاترین آمار را دارد و سهم طب فیزیکی و توانبخشی در تولید مقالات پژوهشی آی اس آی چندان چشمگیر نیست.



به گفته زرقی رشته طب فیزیکی و توانبخشی قابلیت و توانایی بسیاری دارد تا بتواند در عرصه پژوهش های محصول محور پیشرو باشد.



وی ادامه داد:طب فیزیکی و توانبخشی می تواند پژوهش های کاربردی داشته باشد و پژوهش های محصول محور را طراحی (ایده تا بازار ) را ارایه کند.



زرقی افزود:حرکت جمعیت به سمت سالمندی و پیر شدن نیاز جامعه را به بخش توانبخشی در کشور افزایش خواهد داد و در این زمینه تبادل اطلاعات بین پژوهشگران ضروری است.



هجدهمین کنگره طب فیزیکی ، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در روزهای 5 تا 7 آذر ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال برگزاری است .



علمی (3)**1354**1440

انتهای پیام /*


5277598
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است