فرهنگی‌هنری 20:03 - 29 آذر 1393
رییس اوقاف ری:
شهرری - ایرنا - رییس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان ری از خیرین خواست برای بازسازی و احیای بقاع امامزاده سه دختران شهرری مشارکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعید اوتارخانی روز شنبه در حاشیه تجدید میثاق مسوولان سازمان اوقاف و امورخیریه در حرم مطهر امام راحل، ضمن گرامیداشت هفته وقف در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اوقاف نیز برای تحقق این رسالت با قدرت به میدان آمده و در راستای اهداف واقفان و این موقوفات به ویژه در امامزادگان واجب التعظیم هزینه می کند.



اوتارخانی وقف را یک میراث ماندگار و جاودان دانست و با اشاره به ماموریت های اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: رسالت این سازمان پیگیری موقوفات کشور و رسیدگی به وضعیت بقاع امامزادگان است.



وی با اشاره به طرح 'همه واقف باشیم' ادامه داد: وقف مشارکت می طلبد و پروژه های مشارکتی در این راستا برنامه ریزی و تبیین شده است.



رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با بیان اینکه یک پروژه کشوری سازمان اوقاف و دولت در شهرری کلید خورده است خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه در قالب موقوفه روحانی نژاد آغاز شده و نیت واقف احداث یک بیمارستان فوق تخصصی سرطان می باشد.



اوتارخانی با بیان اینکه ساختمان تمامی امامزادگان در شهرری مشکل خاصی ندارد خاطر نشان کرد: تنها یک امامزاده در شهرری نیاز به احیای بنا دارد که آن امامزاده سه دختران است که در این محل سه تن از دختران پیامبر مکرم اسلام و دو تن از پسران اهل بیت پیامبر اعظم (ص) در آن قرار دارد که امید است یک حرم باشکوه و در شان این امامزادگان و مردم مومن و فهیم ری احداث شود.



وی ادامه داد: علاقمندان به احیای بنای حرم این امامزادگان واجب التکریم می توانند با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری و تولیت امامزاده مذکور کمک های خود را ارائه دهند.



هفته وقف از روز شنبه 29 آذر ماه آغاز و تا جمعه پنج دی ماه سال جاری با عنوان «وقف، نهاد ممتاز دینی و نشر فرهنگ قرآنی» گرامی داشته می شود.



687 /1417//1348

انتهای پیام /*


5457232
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است