اجتماعی 00:46 - 14 شهریور 1394
یک فوق تخصص عفونی اطفال با اشاره به اینکه باید از مصرف آنتی بیوتیک هنگام ابتلای کودکان به بیماری‌های ویروسی تنفسی خودداری شود، گفت: 70 درصد بیماری‌های ویروسی تنفسی کودکان بدون دخالت پزشک درمان می‌شوند، اما کودک باید تحت مراقبت‌های حمایتی در خانه قرار گیرد.

مصرف آنتی‌بیوتیک در بیماری‌های ویروسی کودکان، ممنوع

دکتر محمدعلی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، شایع‌ترین علت مراجعه کودکان در تابستان به پزشک را ناشی از ابتلا به بیماری‌های ویروسی تنفسی دانست و گفت: انواع مختلفی از ویروس‌ها می‌توانند منجر به ابتلا کودکان به این بیماری شوند که اغلب آن‌ها دارای علائم مشابه هستند.

وی ترشحات گلو، گرفتگی صدا، ریزش اشک و تب را از علائم بیماری‌های ویروسی تنفسی دانست و تصریح کرد: اغلب این علائم را می‌توان در خانه و با اقدام‌های محافظه کارانه درمان کرد. استفاده از مایعات گرم مانند سوپ و استراحت می‌تواند در بهبود این کودکان موثر باشد.

این فوق تخصص عفونی اطفال، یادآور شد: اگر کودک با اقدام‌های حمایتی در خانه بهبود نیافت، باید به پزشک مراجعه کند. استفاده از قطره‌های بینی و مسکن‌ها می‌تواند موجب بهبود کودکان شود، اما نکته مهمی که خانواده‌ها باید به آن توجه کنند این است که از مصرف خودسرانه دارو بویژه آنتی بیوتیک‌ها که تاثیری در درمان این بیماری ندارند، پرهیز کنند.

رضایی با تاکید بر اینکه اغلب خانواده‌ها در زمان ابتلای کودک‌شان به این بیماری به صورت شایع و خودسرانه از آنتی بیوتیک‌ها برای درمان استفاده می‌کنند، بیان کرد: افراد باید بدانند که بیماری کودک ابتدا باید توسط پزشک مشخص شده و سپس دارو تجویز شود. بنابراین مصرف آنتی بیوتیک خودسرانه می‌تواند منجر به بستری و طولانی شدن مدت درمان کودک شود.

این فوق تخصص عفونی اطفال در پایان خاطرنشان کرد: 70 درصد بیماری‌های ویروسی تنفسی کودکان بدون دخالت پزشک و تجویز دارو بهبود می‌یابد، اما کودک باید تحت مراقبت‌های حمایتی در خانه قرار گیرد و خانواده نیز نباید به صورت خودسرانه برای وی دارو تجویز کند.

انتهای پیام


7006057
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است