اجتماعی 18:35 - 01 اردیبهشت 1400

دادگستری استان مرکزی پشتیبان و حامی بانکها است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، صبح چهارشنبه در دیدار با مدیر امور شعب بانک سپه استان مرکزی اظهار کرد: بانک‌ها در رسیدن به اهداف سیاست‌های کلان اقتصادی کشور و تحقق شعار سال جدید که تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها است، نقش بنیادین و راهبردی دارد.

وی تصریح کرد: نظام بانکی امروز گره گشای بسیاری از معضلات و مشکلات اشخاص حقوقی، حقیقی، شرکت‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی در جامعه است و نمی‌توان این تأثیر گذاری مهم را نادیده گرفت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: از طرفی با وجود شرایط تحریم اقتصادی، شیوع ویروس منحوس کرونا، تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای خرد و کلان و ایجاد بهم خوردگی در نظام عرضه و تقاضا در کشور، بحران‌ها تشدید شده و کارهای اقتصادی مختل شده است.

موسوی عنوان کرد: در شرایط فوق بانک‌ها هستند که باید تا جایی که امکان دارد، حمایت و پشتیبانی خود را از تولید و واحدهای تولیدی و صنعتی، به عنوان یک راهبرد مهم و استراتژیک افزایش داده و با یک تدبیر عالمانه و انقلابی در جنگ اقتصادی، مساعدت‌ها و امهالی مناسب را برای وصول مطالبات از صنایع و تولیدی‌ها اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه دفاع از حقوق عامه و جلوگیری از تضییع بیت المال وظیفه دادگستری است، گفت: دستگاه قضائی پشتیبان و حامی بانک‌ها است ولی همانطور که اشاره شد با توجه به شرایط موجود باید وضعیت خاص اقتصادی تولید کنندگان نیز در نظر گرفته شود و با تقسیط مطالبات آنان و اعطای مهلت‌های مناسب، کمک حالشان باشند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان بیان کرد: در بحث مشکلات مؤسسات ادغامی در بانک سپه نیز باید گفت که قانون راهکار را مشخص کرده است و اگر تفاوتی (مطابق گزارش ارائه شده از سوی بانک) در برداشت قضات و کارشناسان در این امر وجود دارد می‌توان با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و کارشناسی، متشکل از نمایندگانی از قضات شعب دادگاه‌ها و نمایندگان حقوقی مؤسسات ادغامی و بانک سپه، ضمن بررسی مشکلات موجود، به راهکارهای مطلوب برای ایجاد یک وحدت رویه کاربردی، برای حل مسائل، دست یافت.


11035936
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است