اجتماعی 00:03 - 02 شهریور 1393
وزیر کار در جمع خبرنگاران:
وزیر تعاون، کار و رفاه از تصویب پروتکل بیمه معتادان و افزایش تعرفه خدمات درمانی خبر داد و در مورد تجمیع بیمه ها گفت: تجمیع بیمه‌ها قانون است. همه ملزم به تبعیت از آن هستیم اما تجمیع یک‌شبه سبب متلاشی شدن بیمه‌ها می‌شود.

۲ میلیون خانوار دیگر بسته غذایی دریافت می‌کنند/ تجمیع یک شبه، بیمه‌ها را متلاشی می‌کند

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، علی ربیعی در حاشیه مراسم روز پزشک و در جمع خبرنگاران در مورد طرح تحول نظام سلامت گفت: عده‌ای تصور می‌کردند که این طرح، طرحی زودبازده است که این طور نیست.

وی افزود: دولت با هماهنگی‌های بنیادین میان دستگاه‌ها امکان  بهتر اجرا شدن طرح تحول را دنبال می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد افزایش داروهای تحت پوشش بیمه و تعرفه‌های پزشکی گفت:‌ اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است تعرفه‌ها با وجود اینکه افزایش آن برای بیمه‌ها کمرشکن بود اما چون اصلاح ساختار نیاز به آن داشت انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه شورای عالی بیمه کار فشرده زیادی انجام داد و با امضای تفاهمنامه‌ای میان وزارت بهداشت، وزارت رفاه، نظام پزشکی و بیمه‌ها اقدامات لازم صورت گرفت.

ربیعی تأکید کرد: برای تعرفه‌ها تأکید بیشتر روی Kجراحی است و به مردم اطمینان می‌دهم که این افزایش به معنای پرداخت از جیب مردم نخواهد بود و بار مالی آن بر دوش بیمه قرار می‌گیرد.

وزیر رفاه در مورد دریافت‌های غیر متعارف برخی پزشکان و زیرمیزی توسط آنها گفت: دوست نداشتم اصطلاح زیرمیزی را به کار ببرم اما عده‌ای از پزشکان آن را دریافت می‌کنند.

وی افزود: افزایش منطقی تعرفه‌ها کاهش هزینه‌ها را نیز در پی دارد چرا که ارجاعات بیش از اندازه را کاهش می‌دهد. همین‌طور دریافت غیرمتعارف نیز از بین می‌رود.

ربیعی با بیان اینکه افزایش متناسب تعرفه می‌تواند قدرت نظارتی وزارت بهداشت را تقویت کند، گفت: در این زمینه ذیل تصویب هیئت وزیران یک مصوبه هم شورای عالی بیمه داشته و این مصوبه نظارت را بر اجرای طرح ممکن می‌سازد که قرار است مصوبه با امضای من ابلاغ شود.

وی از پرداخت بدهی تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها تا تیر خبر داد و گفت:‌ آنهایی که اسناد خود را به ما ارائه کرده‌اند تا تیر با آنها تسویه کرده‌ایم.

به گفته وزیر کار 60 درصد از محل یک درصد ارزش افزوده هم میان بیمه ها توزیع شد تا در اختیار داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها قرار گیرد.

ربیعی در مورد تجمیع بیمه‌ها گفت: تجمیع بیمه قانون است و همه باید از آن تبعیت کنند اما هر کسی که فکر می‌کند تجمیع یک اقدام یک شبه است می‌خواهند بیمه‌ها را از هم بپاشند.

وی تأکید کرد: اقدام اولیه در تجمیع بیمه‌ها الکترونیکی کردن خدمات ارائه شده در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی خواهد بود و اقدام دوم الکترونیکی کردن دفترچه‌های بیمه است.

وزیر کار همچنین از ارائه طرح جامع بیمه پایه برای ایرانیان در آینده نزدیک به دولت خبر داد و گفت:‌ باید اقدامات به صورت کارشناسی و با دقت و بدون ایجاد تنش اجتماعی انجام شود.

ربیعی در مورد بیمه معتادان نیز گفت: در آخرین جلسه شورای عالی بیمه پروتکل بیمه معتادان تصویب شد و با هماهنگی وزارت کشور کارها آغاز شده است.

وی در مورد بسته حمایت غذایی خانوار نیز خاطرنشان کرد: از 7 میلیون و 500 هزار خانوار مستحق تا کنون به 7 میلیون و 200 هزار خانوار این بسته تعلق گرفته است و اکنون مردم با آرامش برای دریافت این بسته مراجعه می‌کنند.

وزیر رفاه با بیان اینکه به دنبال شناسایی خانوارهای نیازمند بیشتری هستند، گفت: از بانک اطلاعاتی استفاده می‌کنیم تا 2 میلیون خانوار مستحق را به 7 میلیون و 500 خانوار اضافه کنیم البته منابع ما محدود است و فقط 2 هزار و 400 میلیارد تومان بودجه داریم که 300 میلیارد تومان آن به توزیع شیر در مدارس اختصاص یافته است.

انتهای پیام/


4546129
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است