باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرگس امامجمعه - یکی از مهمترین اولویتهای وزارت آموزش و پرورش، فراهم کردن محیطی امن و مستحکم برای یادگیری دانشآموزان است. مدارس به عنوان نهادهای آموزشی نه تنها باید به انتقال دانش و مهارتها بپردازند؛ بلکه باید فضایی را ایجاد کنند که در آن دانشآموزان بتوانند بدون ترس از آسیبهای اجتماعی و روانی، به رشد و توسعه فردی خود بپردازند.
این امر نیازمند توجه ویژه به سلامت روان، امنیت فیزیکی و اجتماعی و همچنین ایجاد برنامههای حمایتی است که به دانشآموزان کمک کند تا در برابر چالشهای زندگی مقاومتر شوند. با توجه به افزایش آسیبهای اجتماعی و فشارهای روانی که دانشآموزان ممکن است با آن مواجه شوند، وزارت آموزش و پرورش بر آن است تا با اجرای برنامهها و سیاستهای مؤثر، شرایطی را فراهم کند که تمامی دانشآموزان در یک محیط مستحکم و حمایتگر به تحصیل بپردازند.
احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: «طبق ماده ۱۰ قانون تاسیس مدارس غیر دولتی، علاوه بر این سازمان دستگاههای دیگر موظف هستند تا در فراهمسازی فضای آموزشی مدارس غیر دولتی به سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش کمک کنند. مثلا بانکها به این سازمان وام بدهند.»
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که فضای آموزشی کافی و استاندارد وجود ندارد؛ افزود: «سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش خود را موظف میداند تا فضای آموزشی استاندارد و مستحکم را در اختیار دانش آموزان قرار دهد؛ چرا که خط قرمز وزارت آموزش و پرورش این است که هیچ دانشآموزی در مدرسه غیر استاندارد تحصیل نکند.»
احمد محمودزاده ادامه داد: «یکی از مشکلات سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش، کمبود سرانه آموزشی است که بر اساس قانون، این سازمان در این زمینه کمی کوتاه آمده است.»
به گفته رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش ۲ میلیون و نیم از دانشآموزان کشور در ۲۰ هزار مدرسه غیر دولتی در حال تحصیل هستند. مدارس غیر دولتی در عدالت آموزشی و کیفیت بخشی آموزشی کمک بسزایی میکنند.
12151315