به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، ساخت جاده ملی پاتاوه به دهدشت به طول 136 کیلومتر سال 73 و بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و 27 تیرماه سال 1402 در دومین سفر رئیس جمهور شهید به صورت رسمی افتتاح و مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
تسریع در عملیات اجرایی این پروژه جزو مصوبات سفر اول رئیس جمهوری شهید به کهگیلویه و بویراحمد بود که بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیشبینی شد و با تزریق این میزان اعتبار عملیات اجرایی به خط پایان رسید و روبان قرمز در تابستان گذشته با دستان رئیس جمهور شهید قیچی شد که با افتتاح این جاده ملی علاوه بر کوتاهتر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور بیش از 400 روستای محروم در دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار شدند.
این پروژه در برخی مناطق نواقصهای از جمله زیرگذر و روگذر گندی خوری، روشنایی تونل و یا وجود نقاط حادثه خیز و ...دارد که ضروری است مسئولان و متولیان امر برای رفع این کمبودها با تخصیص اعتبار لازم اقدام کنند زیرا هر روز شاهد افزایش تردد در این محور هستیم و در صورت ادامه این روند در آیندهای نچندان دور شاهد افزایش تصادفات منجر به فوت خواهیم بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد میگوید: رفع نواقص جاده ملی پاتاوه به دهدشت نیاز به یک هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که فقط زیرگذر و روگذر در این مسیر نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار بوده و که در این زمینه تدابیری نیز اندیشیده شده است.
جهانگیر شاهینی با بیان اینکه از اعتبارات سفر 140 میلیارد تومان برای اجرای روشنایی تونلها اختصاص یافت، افزود: در این جاده نواقص دیگری شامل تکمیل پروژه گندی خوری، دوربرگردونها و عریض کردن نقاط حادثه خیز را داریم که نیازمند اعتبار هستند.
وی با اشاره به اینکه پروژههایی که حتی در زمین مسطح گران هستند، قطعاً در این استان با توپوگرافی خاصی که دارد، نیاز به اعتبار چندین برابری دارد، خاطرنشان کرد: 3 هزار پروژه در استان وجود دارد که تکمیل و بهره برداری از آنها نیازمند 145 هزار میلیارد تومان اعتبار بوده و 21 شاخص اصلی در استان وجود دارد، قاعدتاً طول میکشد تا برای این پروژهها اعتبار بگیریم.
شاهینی این را هم گفت که به غیر از 100 پروژه ملی، یک هزار و 510 پروژه استانی داریم و یک هزار میلیارد تومان اعتبارات سازمان برنامه و بودجه وارد پروژههای بزرگ ملی شدهاند و به طور مثال جاده بابامیدان، یاسوج، سمیرم، هزینههای بالایی دارند.
انتهای پیام/
12113029