رپورتاژ 07:55 - 25 آبان 1399

7 استراتژی مهم برای بالا بودن سطح تولید محتوا

رویکردهای حفظ ارتباط با مشتری به سرعت در حال تغییر است. بازاریاب­های تولید محتوا می دانند که باید به سرعت هم­پا با این تغییرات پیش بروند و در تولید محتوای خود به طور هوشمندانه­ای عمل کرده و چابک پیش بروند. برای ارتقای سطح ارتباط با کاربران آنلاین و آنچه آن­ها می خواهند، باید از نزدیک با مخاطب خود درگیر بود و برای بهبود محتوای تولید شده و افزایش مخاطب و تقویت بازدهی سرمایه از یک ­سری نکات و راهکارها استفاده کنند. در این مقاله ما می خواهیم هفت استراتژی مهم برای بالا بردن سطح کیفیت  بازاریابی از طریق تولید محتوا با هم مرور کنیم.

  1. تعیین بودجه هوشمندانه برای فرایند تولید محتوا

اگرچه بازاریابی محتوا نسبت به سایر روش­های سنتی اعم از تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات در سطح شهر ارزان­تر است اما ضمن نیاز به سرمایه­گذاری مالی از لحاظ میزان وقت و انرژی که می­طلبد ارزان محسوب نمی­شود. از این رو استفاده هوشمندانه از سرمایه برای تولید محتوا امری مهم است چرا که اگر پس از گذر زمان متوجه شوید آمار بازیدهای شما رشد خاصی نداشته، پولتان را هدر داده­اید. پس موشکافانه و با تحلیل آمارهای استفاده از اپلیکیشن­ها وارد عمل شوید و از مشتریان بالقوه­ای که در این اپ­ها عضویت دارند غافل نشوید. اینجاست که توجه هوشمندانه به بستر ارائه­ی متحوای تولید شده موجب کاهش هدر رفت مالی خواهد شد.

 

  1. داشتن دستورالعمل شفاف تولید محتوا

محتوای به اشتراک گذاشته شده از طریق وبلاگ و کانالهای اجتماعی شما بازتاب مستقیمی از تجارت شما است. بنابراین باید یک دستورالعمل شفاف برای ظاهر محتوا، لحن محتوا و ... داشته باشید، چه خودتان به تنهایی مسئول تولید محتوا باشید چه با یک تیم همکاری کنید. اینکار باعث می­شود کلیت کار شما از یک انسجام و یکپارچگی خاصی برخورد باشد که قطعا از چشم مخاطب دور نمی­ماند.

 

  1. تعیین اهداف

شما باید به غیر از هدف اصلی خود که جذب مشتری­ است اهداف کوتاه مدت ماهانه برای خود تعیین کنید و برای  تحقق همین اهداف ماهانه نیز اهداف هفتگی داشته باشید. به طوری­که باید در ابتدا باید راه­های انتشار محتوای خود را تعیین کنید، به عنوان مثال ابتدا بستر ارائه­ی تولید محتوا را تعیین کنید و به طور مثال تعداد بازدیدها، تعداد فالورها، تعداد دفعاتی که پست­های شما به اشتراک گذاشته میشود و ... در دوره­ی زمانی یک ساله  را به عنوان هدف سالانه در نظر بگیرید. سپس این هدف را به اهداف ماهانه و سالانه تقسیم کنید و بعد از بررسی این موارد برای خود مشخص کنید که چه جزئیاتی به چارچوب تولید محتوای خود باید اضافه کنید تا این اهداف یکی پس از دیگری محقق شوند. اینکار یک گام مطمئن برای رسیدن به اهداف اصلی­ است.

 

  1. یک برنامه­ی مشخص برای زمان انتشار محتوای تولید شده داشته باشید.

مشتری­ها از ثبات و برنامه­ی مشخص استقبال میکنند. و مایل هستند که بدانند زمان انتشار محتوای بعدی کِی است ؟ بنابراین یک زمان معین داشته باشید مثلا هر دوشنبه عصر یک اپیزود پادکست جدید بسازید یا هر 48 ساعت یکبار یک محتوای تصویری آپلود کنید. یا اگر از یوتیوب استفاده می­کنید. هر دو هفته یکبار محتوای ویدیویی جدید بسازید و منتشر کنید. گاهی برنامه­ای داشته باشید برای گفتگوی آنلاین با مشتری­ها و از آنها مشارکت بخواهید. مشتری­ها حتما راغب هستند تا بدانند چه کسی پشت این برنامه ها قرار دارد. در نظر داشته باشید همیشه برنامه­ها  و استراتژیهای خود را آپدیت کنید تا برای پاسخگویی به نیاز مشتری آمادگی داشته باشید و  بتوانید ارتباط با مشتری را حفظ کنید. در نظر داشته باشید که برنامه منظم می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در سئو سایت باشد.

 

  1. سفارشي سازي توليد محتوا

حتما تا به حال با سايت­هاي آموزشي مواجه شده­ايد كه يك فصل از يك كتاب را رايگان آموزش داده و در ازاي آموزش ساير فصول از شما ميخواهند تا پكيج­هاي آموزشي خريداري كنيد. در توضيح اين پديده بايد گفت، توليد محتواي رايگان و با كيفيت به منظور ترغيب و جذب مشتري انجام مي­شود اما گاهي از يك مرحله به بعد كه مشتريان ثابت و راغب به محتواي توليد شده را پيدا كرديم. ارائه­ي محتواي توليد شده رايگان نبوده ودر ازاي دريافت وجه انجام مي­شود. اين موضوع نياز به سفارشي سازي و تنظيم دقيق چارچوب توليد محتوا را به دنبال دارد. از اهمیت تبلیغات گوگل ادوردز برای نشان دادن محتوای خود به مشتریانتان غافل نشوید.

 

  1. تولید محتوای تصویری و اینفوگرافیک­های جذاب

اپلیکیشن اینستاگرام كه فضايي براي ارائه­ي عكس و ويديو است تا به حال 110 میلیون کاربر داشته که این تنها 20 درصد از زنها و 5 درصد از مردانی که به اینترنت و اسمارت فون ها دسترسی دارند را شامل میشود. با یک حساب و کتاب ساده میتوان دریافت که هر روز افراد جدیدی به کاربران اینستاگرام اضافه میشوند. بازاریابی اینستاگرام در حال حاضر بستر خوبی برای رشد کسب و کارها فراهم کرده و به همین دلیلی کسب و کارهای زیادی در این بستر شروع به کار کرده اند. به همین دلیل بازاریابی اینستاگرام اهمیت زیادی پیدا کرده است.

 

  1. تعامل با مشتریان خود را حفظ کنید

راه حفظ ارتباط با مشتریان از طریق تعامل با آنها صورت می  گیرد. از مشتریان خود بخواهید بازخوردهایشان را با شما به اشتراک بگذارند. اگر محتوای تولید شده­ی خود را در پلتفرم­های مختلف به اشتراک می­گذارید ممکن است این موضوع پیش بیاید که بخشی از مشتریان فقط در یوتیوب و بخشی دیگر فقط در اینستاگرام شما را دنبال کنند بنابراین باید به فراخور مخاطبینی که در هر پلتفرم دارید محتوای خود را برای آنها عرضه کنید. زیرا مشتریان مایل هستند تا به صورت مداوم و منظم با شما تعامل داشته باشند.

 

علاوه بر همه­ی موارد گفته شده به خاطر داشته باشید که استراتژی­های تولید محتوا به فراخور رقابتی بودن بازار به صورت دایمی در حال تغییر هستند و باید همیشه پتانسیل تغییر کردن را داشته باشید. و هر چند وقت یکبار رویه خود را بررسی کنید تا مخاطبان خود را از دست ندهید. اگر این موضوع تبدیل به یک دغدغه اساسی برای شما شده است، با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید. تیم بیزون محتوایی دقیقا منطبق بر کسب و کار شما و نیاز مشتری ارائه می دهد.

 

 

 

 

 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

آگهی

تبلیغات متنی (ویژه)

تبلیغات متنی












































صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است