هماهنگی عوامل اجرایی برگزاری آزمون سراسری

باشگاه خبرنگاران جوان - رئیس مرکز اجرای آزمونهای سازمان سنجش آموزش کشور روز دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه در نشست هماهنگی مدیران حوزههای فرعی، سرپرستان سالن و نمایندگان مسئول سؤالات و پاسخنامهها رابطان و مراقبان نوبت اول آزمون سراسری، گفت: تحقق شعار «کنکور سالم، دانشگاه بالنده و جامعه پیشرو» با همکاری همهجانبه همه عوامل برگزاری آزمون میسر میشود.
محمود عزیزی در این نشست که به صورت مجازی با حضور بیش از ۱۱ هزار نفر عوامل اجرایی از سراسر کشور برگزار شد ضمن عرض تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان در حادثه اسکله شهید رجایی بندرعباس، گفت: با توجه به اینکه برگزاری آزمون سراسری یکی از مهمترین رویدادهای ملی کشور است که بر سرنوشت علمی جامعه و برگزیدگان نخبه کشوری که آیندهسازان فردای ایران اسلامی هستند مؤثر است، تلاش و مشارکت مستمر مدیران و نمایندگان مسئول برگزاری آزمون در کنار سازمان سنجش آموزش کشور بسیار حائز اهمیت است.
رئیس مرکز اجرای آزمون در خصوص ساختار عوامل اجرایی در حوزههای فرعی گفت: مدیران حوزههای فرعی لازم است با مدیران حوزههای فرعی، سرپرست سالنها، مسئولان مخازن، رابطان و مراقبان رابطه دو سویه برای هماهنگیهای لازم داشته باشند تا ضمن بهرهمندی از نیروهای متخصص و باتجربه بتوانند در برنامهریزی دقیق، اجرای مصوبات ابلاغی، ایجاد محیط آرام و بانشاط برای متقاضیان موفق باشند.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات لازم مدیران حوزههای فرعی قبل از برگزاری آزمون، گفت: بازدید از حوزههای برگزاری آزمون، بررسی کیفیت صندلیها و سیستم سرمایشی، نصب برچسب صندلیها و آمادهسازی و بررسی نیازمندیها همچون آب، نوشتافزار و... باید به دقت انجام شود تا متقاضیان روز آزمون بتوانند بدون دغدغه و با آرامش در جلسه آزمون حضور یابند.
او یادآور شد: حضور به موقع عوامل اجرایی، کنترل ساعتهای دیواری، کنترل مجدد برچسب صندلیها، حفظ سکوت مراقبان، رعایت دقیق زمانبندی مراحل آزمون همچون توزیع دفترچهها شروع پاسخگویی، جمعآوری دفترچههای سؤالات و پاسخنامهها از وظایف مهم هر نماینده است که لازم است به دقت در جهت برگزاری سلامت آزمون و رفاه حال متقاضیان اجرا شود.
عزیزی در نهایت تاکید کرد حفظ آرامش روانی متقاضیان در هنگام ورود به حوزه امتحانی و همچنین در طول زمان برگزاری آزمون باید از اولویتهای همه عوامل اجرایی باشد.
منبع: سازمان سنجش
12184522