تامین اجتماعی زنجان ۳ برابر بدهی خود دریافتی معوقه دارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمد رضا اسکندری با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی ماهانه 670 میلیارد تومان صرف ارائه خدمات به جامعه هدف خود در بخشهای تعهدات بلندمدت، کوتاهمدت و درمان در استان زنجان میکند، اظهار داشت: حتی در بدترین شرایط، منابع سازمان از مصارف آن بیشتر است.
وی با اشاره به این که اکثر کارفرمایان در پرداخت حق بیمهها خوشحساب هستند و سهم حق بیمه کارگری و کارفرمایی را به موقع پرداخت میکنند، افزود: مهمترین چالش، عدم وصول کامل حق بیمهها از برخی کارفرمایان و دستگاهها است.
این مسئول افزود: افزایش تعداد مستمریبگیران و بازنشستگان در استان زنجان همانند سایر استانهای کشور به دلیل تغییرات جمعیتی، افزایش امید به زندگی و بازنشستگیهای ارفاقی و پیش از موعد، موجب رشد هزینههای مربوط به امور بازنشستگی مانند پرداخت مستمری و خدمات درمانی شده است، با این حال اگر مطالبات و حق بیمههای مصرح در قانون به موقع پرداخت شود، تعهدات این سازمان به طرف های قرارداد و ذینفعان نیز به موقع ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به ناترازی منابع، از کارفرمایان خواست تا در موعد قانونی نسبت به پرداخت حق بیمههای بیمهشدگان اقدام کنند.
اسکندری اعلام کرد: تا پایان بهمن ماه 1403، مطالبات معوقه این ادارهکل از کارفرمایان نزدیک به 650 میلیارد تومان است در حالی که بدهیهای این سازمان به مراکز طرف قرارداد در استان زنجان حدود 200 میلیارد تومان بوده و به عبارت ساده تر طلب های تامین اجتماعی زنجان بیش از سه برابر بدهی هاست.
وی متذکر شد: طبق قانون، سازمان تأمین اجتماعی مجاز به مسدود کردن حسابها و برداشت مطالبات است، اما به دلیل شرایط اقتصادی و در راستای حمایت از کارفرمایان و حفظ نیروی انسانی، همواره با سعهصدر با آنها تعامل کرده است.
مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان با اشاره به این که 57 درصد از جمعیت استان زنجان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: بخشی از مطالبات 650 میلیاردی سازمان از کارفرمایان استان مربوط به دستگاههای اجرایی، ادارات، فرمانداریها، شهرداریها و پیمانکاران طرف قرارداد آنها است، از این رو، از مسئولان استان انتظار میرود در راستای تداوم و ارتقای خدمات این سازمان به مخاطبان، نسبت به پرداخت مطالبات اقدامات لازم را انجام دهند.
وی در پایان اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی با وجود چالشهای مالی و ناترازی منابع، همچنان به ارائه خدمات گسترده به جامعه هدف خود ادامه میدهد. با این حال، وصول کامل حق بیمهها و پرداخت بهموقع مطالبات معوقه از سوی کارفرمایان و دستگاههای اجرایی، نقش کلیدی در بهبود وضعیت مالی و ارتقای کیفیت خدمات این سازمان دارد.
انتهای پیام/
12164815