آموزش ۲ هزار معلم در خراسان جنوبی در کارگاههای هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی مرتضوی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند با اشاره به اهمیت روزافزون فناوریهای نوین در آموزش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر بهرهگیری هوشمندانه از فناوریهای نوین تأکید دارد؛ چرا که این ابزارها، به ویژه هوش مصنوعی، میتوانند کیفیت یاددهی–یادگیری را بهطور چشمگیری ارتقا دهند و مدرسه را به نهادی پویا و متناسب با نیازهای نسل امروز تبدیل کنند.
وی افزود: در این طرح استانی، بیش از 2 هزار معلم و دبیر در یازده شهرستان استان، در قالب کارگاههای حضوری با مبانی هوش مصنوعی، لایههای یادگیری عمیق، ابزارهای دیجیتال، چتباتها و شیوههای کاربرد آنها در محیط آموزشی آشنا شدند. همچنین یک کارگاه تخصصی در اداره کل آموزش و پرورش و یک کارگاه ویژه والدین نیز برگزار شد.
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی ادامه داد: افزون بر این، یازده کارگاه ویژه اقشار مختلف مردم نیز با حضور حدود 1980 نفر در شهرستانها اجرا شد.
مرتضوی با قدردانی از استقبال گسترده معلمان، خانوادهها و مردم، تصریح کرد: این دورهها فرصت بسیار ارزشمندی برای ارتقای سطح دانش تخصصی معلمان فراهم آورد.
وی با تأکید بر نقش کلیدی معلمان در پیشبرد تحول دیجیتال گفت: توانمندسازی معلمان در حوزه هوش مصنوعی، صرفاً یک آموزش فناورانه نیست؛ بلکه آغاز یک تحول در شیوههای آموزش، یادگیری و حتی در نوع تعامل با دانشآموزان است. معلمی که با ابزارهای نوین آشناست، میتواند فضای کلاس را شخصیسازی کند، یادگیری را تعمیق بخشد و خلاقیت دانشآموز را پرورش دهد. بنابراین، آموزش هوش مصنوعی به معلمان می تواند زمینهساز تحول در آینده آموزشی را فراهم کند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد: با هدف تداوم این مسیر و سازماندهی مؤثرتر فعالیتهای فناورانه، ستاد هوش مصنوعی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در آینده نزدیک تشکیل خواهد تا ضمن سیاست گذاری در این حوزه زمینه برگزاری دورههای تکمیلی را طراحی و اجرا کند.
مرتضوی تأکید کرد: تحول آموزشی زمانی محقق میشود که همزمان محتوا، روش، معلم، فناوری و فضای یادگیری دستخوش ارتقاء شود. نگاه ما به هوش مصنوعی به عنوان یک ابزاری راهبردی برای تحقق آرمانهای تربیتی و سند تحول بنیادین است. این مسیر را با جدیت ادامه خواهیم داد.
انتهای پیام/254
12198075