بین‌الملل 12:11 - 01 اردیبهشت 1403
پس از دستگیری دانشجویان فعال حامی حقوق مردم فلسطین در دانشگاه کلمبیای آمریکا، دانشجویان در سایر دانشگاه‌های این کشور با آن‌ها اعلام همبستگی کردند.

افزایش همبستگی دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم غزه

دستگیری دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا، موج گسترده‌ای از تجمعات اعتراضی دانشجویان دیگر در سایر دانشگاه‌های این کشور را به دنبال داشته است.

به گزارش سی‌ان‌ان، یک روز پس از گذشت اقدام پلیس نیویورک برای دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر دانشجو به جرم شرکت در تظاهرات حامی فلسطین در محوطه دانشگاه کلمبیا، دانشجویان دیگری در سایر دانشگاه‌های آمریکا به نشانه حمایت از دانشجویان بازداشتی به این تجمعات پیوستند. 

در کارولینای جنوبی، بوستون، اوهایو و هاروارد دانشجویان با راه‌اندازی یک تجمع اعتراضی با معترضان دستگیر شده حامی فلسطین ابراز همبستگی کرده و خواستار آزادی آن‌ها شدند.

این گروه از دانشجویان به اقدام پلیس آمریکا برای دستگیری دانشجویان اعتراض کرده و عنوان کردند که دانشجویان بازداشت شده تنها به صورت مسالمت آمیز، برای حذف نسل‌کشی در غزه تظاهرات کرده و اقدام دیگری انجام نداده‌اند.

پیشتر دانشجویان دانشگاه کلمبیا در اعتراض به شرایط مردم فلسطین در نوار غزه، در محوطه دانشگاه کلمبیا چادر‌هایی را برپا کرده و به اعتراض پرداختند. 

اقدام آنها با واکنش گسترده پلیس آمریکا مواجه شد و چادر‌های برپا شده در محوطه دانشگاه از سوی نیرو‌های امنیتی جمع‌آوری و دانشجویان فعال در این ماجرا دستگیر و بازداشت شدند. 

این اعتراضات در حالی ادامه پیدا کرده است که طبق آمار‌های وزارت بهداشت فلسطین، از زمان آغاز جنگ غزه و حملات رژیم صهیونیستی علیه حماس تاکنون حداقل ۳۳ هزار و ۷۹۷ فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیده‌اند.

منبع: فارس


12048966
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بزرگترین میدان صنعا بعد از ظهر امروز (جمعه) شاهد حضور میلیون‌ها نفر در راهپیمایی «وفاداری یمن به غزه آزاد» برای حمایت از ملت فلسطین و تأیید آمادگی برای ورود به فاز چهارم تشدید تنش توسط نیرو‌های مسلح یمن علیه «مثلث تجاوز» بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسکو امروز (جمعه) دبیر شورای دفاع و امنیت ملی، وزیر سابق دارایی و رئیس سابق بانک مرکزی اوکراین را در فهرست افراد تحت‌تعقیب خود قرار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های پلیس فرانسه به دانشجویان حامی فلسطین و غزه در دانشگاه ساینس پو حمله کردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع رسانه‌ای از هدف قرار گرفتن پایگاه استراتژیک «میرون» در شمال سرزمین‌های اشغالی با چند موشک خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ترکیه تعلیق مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی از سوی آنکارا را اقدامی ضروری دانست و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را فردی بی‌رحم توصیف کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر حزب مخالف دولت انگلیس در واکنش به نتیجه انتخابات شورا‌های شهر که نشانگر شکست سنگین حزب حاکم محافظه‌کار است، خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کرملین اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی را خطرناک توصیف کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا پوتین را با تجربه‌ترین سیاستمدار جهان خواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا پوتین را با تجربه‌ترین سیاستمدار جهان خواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است