اجتماعی 10:19 - 24 اردیبهشت 1401

عرصه جنگ افزارسازی موسوم به ساصد در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه حاجی علی‌اکبری از در اختیار شهروندان قرار گرفتن عرصه غیرفعال جنگ افزارسازی ساصد به مساحت ۱۷ هکتار خبر داد و گفت: این طرح، سال گذشته با توافق صورت گرفته میان وزارت دفاع و شهرداری تهران در کمیسیون ماده پنج مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: عرصه جنگ افزارسازی موسوم به ساصد به مساحت حدود ۱۷ هکتار، در مالکیت وزارت دفاع بوده و به دلیل عدم فعالیت نظامی در این محدوده و با استناد به قانون «فروش و انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن نیروهای مسلح به خارج از حریم شهرها» مصوب سال ۱۳۸۸ مجلس‌شورای اسلامی، از سال ۱۳۹۹ مورد مطالعه و مذاکره میان شهرداری تهران و وزارت دفاع قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرحی از سوی سازمان نوسازی شهر تهران با هدف ارتقا کیفیت زندگی و تأمین سرانه‌های خدماتی مورد نیاز برای عرصه غیرفعال جنگ افزارسازی ساصد تهیه شد، عنوان کرد: این طرح، سال گذشته با توافق صورت گرفته میان وزارت دفاع و شهرداری تهران در کمیسیون ماده پنج مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

حاجی علی‌اکبری خاطرنشان کرد: با توجه به مساحت بیش از ۱۰ هکتاری این عرصه، طرح باید به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران نیز می‌رسید. با به‌روزرسانی توافق میان وزارت دفاع و شهرداری تهران پس از تصویب طرح در کمیسیون ماده پنج، طرح‌نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شد و پس از بررسی‌های کارشناسی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ به تصویب آن شورا رسید.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه در طرح تهیه شده توسط سازمان نوسازی شهر تهران برای عرصه جنگ‌افزارسازی ساصد، بهره‌گیری حداکثر از ظرفیت‌های این زمین برای خدمات رسانی به ساکنان محلات مجاور و همچنین تأمین مسکن مورد نیاز در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بر اساس این طرح، ۶۸ درصد از مساحت عرصه (حدود ۱۱.۶ هکتار) به خدمات مورد نیاز ساکنان (فرهنگی، ورزشی، درمانی، پارکینگ، آموزشی) و فضای سبز اختصاص یافته و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و ۳۲ درصد از مساحت عرصه (حدود ۵.۴ هکتار) تبدیل به مسکن و شبکه معابر و خدمات آن خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توافق میان دو مجموعه، حداکثر سه ماه بعد از تصویب این طرح، وزارت دفاع محدوده فضاهای عمومی پیش بینی شده را در اختیار شهر قرار خواهد داد.

حاجی علی‌اکبری در خصوص فضای سبز موجود در عرصه جنگ افزارسازی ساصد، گفت: فضای سبز موجود در این اراضی نیز نیازمند ساماندهی و تجهیز است، اما در حالت موجود نیز قابل استفاده خواهد بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن این طرح و تأمین سرانه‌های خدماتی مورد نیاز، بتوان شاهد ارتقا کیفیت زندگی و رضایت و خرسندی شهروندان ساکن در منطقه ۱۳ بود.


11560191
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است