اجتماعی 19:30 - 06 مهر 1401

افتتاح ۱۸۳ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور امروز چهارشنبه ششم مهرماه ۱۴۰۱ در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های گردشگری که با حضور ضرغامی، معاونان و مدیران ستادی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به شکل حضوری و مدیران‌کل استانی به شکل ویدئو کنفرانس در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: گرامیداشت روز و هفته گردشگری را با شعار باز اندیشی در حوزه گردشگری آغاز می‌کنیم، به بهانه شروع مجدد سفرهای داخلی و خارجی با فروکش کردن کرونا امید احیای این صنعت دوباره جان گرفته است، امروز فرصتی برای ذی‌نفعان و فعالان گردشگری است تا بیش از گذشته مورد حمایت قرار بگیرند و باید این بخش را تقویت کرد تا در کشورهایی مانند ایران که گردشگری یک مزیت نسبی است بتوانیم آن را به پیشران اقتصادی تبدیل کنیم.

او افزود: طی یک سال گذشته ۲ راهبرد کلان را با حمایت ضرغامی ارائه کردیم، نخست جذب همکاری و هماهنگی بین دستگاهی و دوم رفع موانع و تسهیل‌گری حضور بخش خصوصی است. نگاه ما همکاری بین بخشی به عنوان راهبرد اساسی برای توسعه گردشگری کشور است به همین منظور تلاش کردیم تا برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری‌های بین دستگاهی استفاده فعال کنیم تا ظرفیت‌های مغفول مانده را پویا کنیم. با وزارت نیرو در زمینه استفاده از ظرفیت سدها، از منابع طبیعی در حوزه محیط‌زیست و با شهرداری‌ها برای ایجاد اقامتگاه‌ها تفاهم‌نامه امضا کردیم. همچنین با سازمان فرودگاه‌ها در ۲۴ نقطه برای ایجاد هتل مذاکره کردیم. از نظر ما یکی از راه‌های فعال کردن ظرفیت‌های گردشگری هماهنگی بین دستگاهی برای سرمایه‌گذاری است.

شالبافیان تصریح کرد: سه مؤلفه را در حوزه گردشگری دریایی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شناسایی کردیم که یکی از آنها موانع سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های تفریحی بود که دو مصوبه متقن اخذ کردیم، یکی از موانع بخش خصوصی بلاتکلیفی در صدور مجوزها بود که امروز این معضل با همکاری با استانداری هرمزگان رفع می‌شود و شاهد رونق گردشگری دریایی خواهیم بود.

معاون گردشگری کشور گفت: کمک به حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشتی و ملزومات گردشگری دریایی از دیگر اقداماتی است که طی یک سال گذشته انجام شده است.

شالبافیان تصریح کرد: در هفته دولت ۱۸۹ پروژه به ارزش حدود ۷ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید و امروز ۱۸۳ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

او ادامه داد: یکی از نگاه‌های ما برای افتتاح پروژه‌ها تسهیل ضوابط و بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری است.

شالبافیان افزود: یکی از رویکردهای جدی ما انتفاع اقتصادی برای سرمایه‌گذاران است که آئین‌نامه آن تدوین و مورد تأیید اولیه قرار گرفته است، امیدواریم با بازکردن گره‌ها برای سرمایه گذاران بتوانیم در توسعه گردشگری کشور نقش آفرینی کنیم


11698382
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتا پایتخت اعلام کرد: تور‌های لحظه آخری با قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی از جمله شگرد‌های مجرمین سایبری در واپسین ساعات سال جاری است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عمرانی فرمانداری تهران از تأیید نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی برای سال آینده از سوی هیأت تطبیق فرمانداری تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: عهد کرده‌ایم تا پای جان برای امنیت مردم پایتخت انجام وظیفه کنیم و برای تامین امنیت و آرامش آنها آمادگی کامل داریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۹ اسفند ماه) در شرایط قابل قبول ست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، از بازگشایی جاده چالوس خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل انتظامی کشور گفت: عهد و پیمان با شهدای انقلاب، انتظامی و شهدای ۱۴۰۲ می‌بندیم که تامین‌کننده امنیت و حافظ جان و مال مردم باشیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل انتظامی کشور گفت: عهد و پیمان با شهدای انقلاب، انتظامی و شهدای ۱۴۰۲ می‌بندیم که تامین‌کننده امنیت و حافظ جان و مال مردم باشیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور پایتخت از کاهش ۲۲ درصدی تصادفات در ۴ ماه اخیر خبر داد و گفت: ۴۷ درصد از فوتی‌ها ناشی از تصادفات موتورسیکلت سواران است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شیری گفت: با بهره‌برداری جایگاه سوخت محله مشیریه، کمبود‌های این حوزه برطرف می شود و توزیع سوخت در منطقه ۱۵ تسهیل خواهد یافت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از آغاز تور‌های گردشگری پیاده در اول فروردین ۱۴۰۳ خبرداد و گفت: مردم برای اطلاع از زمان این تور‌ها می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است