سیاسی 12:57 - 19 بهمن 1401

خرید و فروش ارز خارج از مسیر و قیمت تعیین شده تخلف است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با تبریک فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، پرتاب ۶ ماهواره به فضا در سال‌جاری با وجود کمبود منابع را اقدامی ارزشمند و ستودنی توصیف کرد و آن را از مصادیق عینی حرکت کشور در مسیر پیشرفت علمی و فناورانه دانست.

رئیس جمهور در ادامه همچنین با قدردانی از اقدام پدرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در صدور فرمان عفو تعداد قابل توجهی از متهمان ناآرامی‌های اخیر افزود: این اقدام علاوه بر ایجاد فرصت برای بازگشت فریب‌خوردگان به آغوش جامعه، موجب ناامیدی و خنثی شدن نقشه‌های دشمن شد.

رئیسی با ابراز همدردی مجدد جمهوری اسلامی ایران با مردم و دولت‌های سوریه و ترکیه در خصوص زلزله ویرانگر در این کشورها و آسیب‌دیدگی و داغدارشدن جمع زیادی از مردم، کمک‌رسانی کشورهای اسلامی و سازمان‌های امدادی بین‌المللی به مردم آسیب‌دیده را ضروری دانست.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به دریافت گزارش‌هایی درباره اقدام برخی دستگاه‌ها برای دریافت خارج از ضابطه خودرو اشاره و تصریح کرد: فروش خودرو در شرکت‌های خودروساز باید کاملاً تابع دستورالعمل ۸ بندی صادر شده از سوی دولت انجام شود و چنانچه دستگاهی چنین درخواستی مطرح کرده باشد هم آن دستگاه و هم شرکتی که چنین درخواستی را اجابت کند، هر دو تخلف کرده و باید به این تخلف رسیدگی شود.

رئیسی در ادامه با اشاره مشکلات تردد کامیون‌ها از مرز جمهوری آذربایجان دستور داد ریشه این مشکل چه در داخل یا در طرف جمهوری آذربایجان، به سرعت شناسایی و رفع شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای اجرای طرح‌های عظیم و مهم که در این روزها افتتاح می‌شوند، گفت: تبیین صحیح و هنرمندانه این اقدامات برای افکار عمومی، علاوه بر اینکه مایه افزایش امید و اعتماد جامعه می‌شود، قدرشناسی از کسانی نیز هست که در شرایط سخت برای اجرای این طرح‌ها تلاش کرده‌اند.

پیگیری دستگاه‌های مسئول برای تأمین حق‌آبه کشور از کشورهای همسایه، بویژه در مورد تعلل طرف افغانستانی در تأمین حق‌آبه هیرمند از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت بود.

رئیسی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه هر گونه خرید و فروش ارز از سوی هر شرکت و دستگاهی خارج از مسیر و قیمت تعیین شده از سوی بانک مرکزی تخلف محسوب می‌شود، از رئیس کل بانک مرکزی خواست اجرای قانون مبارزه با قاچاق ارز را با جدیت پیگیری کند و با متخلفان برخورد شود.


11808916
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است