اجتماعی 15:07 - 05 تیر 1403
در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که تاکنون حدود ۱۷ هزار زائربه کشور بازگشتند و عملیات حج و روند انتقال حجاج با آرامش ادامه دارد.

عملیات حج و بازگشت زائران با آرامش ادامه دارد

 دراین نشست که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب برگزارشد سرپرست حجاج ایرانی با تقدیر از تلاش هواپیمایی درعملیات انتقال حجاج به کشور، اظهار داشت: در این ایام روزانه هزاران زائر راهی میهن اسلامی می‌شوند و عملیات حج و روند بازگشت زائران با آرامش ادامه دارد. 

در این جلسه، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام این مطلب، ابراز امیدواری کرد که با ورود دو فروند هواپیمای دیگر به چرخه پرواز، عملیات انتقال زائران سرعت بیشتری بگیرد.

وی درصد رضایتمندی از ارائه خدمات را قابل قبول توصیف کرد و گفت: همه در تلاش اند تا روند این چرخه برای زائران ایرانی در در دو شهر مکه و مدینه هر چه بیشتر تسهیل شود.

در ادامه این جلسه، آقای حسن زرنگار سرکنسول کشورمان در جده از پیگیری‌های انجام شده برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در عربستان در صورت موافقت کشور میزبان و اقدامات کنسولی صورت گرفته برای زائران ایرانی گزارش داد و درباره خاکسپاری و انتقال اجساد زائران جان باخته از شروع عملیات حج تاکنون توضیحاتی داد. قابل یادآوری است که تعداد زائران مرحوم در حج امسال کمتر ازمرحومین حج گذشته است.

آقای غلامرضا رضایی مدیرعملیات حج ۱۴۰۳ نیز به خروج حدود ۲۰ درصد زائران از عربستان در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ۵۸۳۲۴ زائر در قالب ۴۲۸ کاروان در مکه و ۱۰۳۸۵ زائر در قالب ۷۶ کاروان در مدینه حضور دارند. 

وی افزود: تاکنون با ۷۱ پرواز از دوفرودگاه مدینه وجده زائران ۱۱۹ کاروان به کشورمان منتقل شدند.

آقای محمد معصومی نماینده هواپیمایی نیز تاکید کرد در تلاش هستیم که با افزایش تعداد هواپیما مدت زمان عملیات بازگشت را کوتاه‌تر کنیم.

وی با اشاره به روند دریافت بار زائران در دو فرودگاه مدینه و جده تصریح کرد: لازم است مدیران و روحانیون کاروان‌ها درخصوص موادی که می‌توانند زائران در چمدان‌های خود قرار دهند به آنها اطلاع رسانی و نکات لازم را از جمله در مورد فرودگاه که ظروف و بطری‌های آب جاسازی شده در ساک‌ها را خارج می‌کنند، منتقل کنند. 

گزارش آقای جواد دانشیار مسئول نقل تردد شهری در خصوص فعالیت این بخش با ۱۷۷ دستگاه اتوبوس در ۲۲ خط از دیگر نکات مطرح شده در این جلسه بود و وی افزود: از اول عملیات تاکنون ۵۲۶۰۰ تردد اتوبوس از ۴ ایستگاه اصلی ثبت شده است و برای ۴۰۳ کاروان زیارت دوره و برای بقیه کاروان‌ها هم در روز‌های آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: در ۵ روز گذشته بیش از ده هزار زائر مدینه بعد با قطار سریع السیر حرمین از مکه به شهر پیامبر منتقل شده اند تا پس از اقامت ۵ روزه در مدینه و انجام زیارت به کشور بازگردند.


12067075
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران گفت: ۴۹۲ نفر از افرادی که در پایتخت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رای دادند، بالای ۹۵ سال سن دارند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات استان با تاکید بر حضور مردم در ساعات باقی‌مانده از برگزاری انتخابات گفت: مردم پایتخت تخلفات احتمالی انتخابات را گزارش دهند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بیست و پنجمین نشست هیات مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی (AOA) در ترکیه شرکت کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده مرزبانی انتظامی گفت: مرزبانان همراه مرزنشینان ضمن تأمین نظم و امنیت مرز‌ها به تکلیف شرعی خود که همان حضور در انتخابات است عمل می‌کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آماده‌باش کامل آتش‌نشانی در روز برگزاری انتخابات خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران گفت: شاهد شکل‌گیری استقبال پرمعنای مردم استان تهران پای صندوق‌های رأی هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دهمین نشست وزرای محیط زیست کشور‌های عضو بریکس گفت: نیازمند ابزاری برای گذار عادلانه به سوی آینده‌ای سازگار با محیط‌ زیست هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار محمدیان با حضور در حسینیه چهارده معصوم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده فراجا در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام ادیانی گفت: مشارکت در انتخابات در بُعد خارجی مایه آبرو و کوتاه شدن زبان دشمنان و بدخواهان نسبت به این نظام مقدس خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است