اجتماعی 17:07 - 19 اردیبهشت 1400
در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با طرح راهبردی احیاء و بهسازی محدوده تاریخی چشمه علی شهر ری موافقت شد.

موافقت کمیسیون ماده پنج با طرح راهبردی احیاء و بهسازی محدوده تاریخی چشمه علی

به گزارش ایسنا، جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج، تشکیل شد.

علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در این جلسه درباره محدوده تاریخی چشمه علی، گفت: محدوده تاریخی چشمه علی، در منطقه 20 شهرداری تهران در شهر ری واقع شده است.



وی افزود: این محدوده به لحاظ مختصات جغرافیایی از شرق در مسیل سرخه حصار و بزرگراه امام علی(ع)، از شمال در مسیر بلوار بسیج، از غرب در مسیر خیابان غیوری و از جنوب در قلمرو برج طغــرل و آرامستان ابن بابویه قرار دارد. طرح راهبردی مذکور مساحتی بالغ بر 140 هکتار، شامل محوطه باستانی چشمه علی، محوطه باستانی دژ اشکان، محوطه تاریخی ارگ سلجوقی، آرامستان ابن بابویه، برج طغرل، باروی ری، کارخانه سیمان ری و همچنین بخش های با ارزشی از ری برین ( دوران پیش از اسلام )، باغ صفائیه و باغ طغرل را در بر می گیرد.



بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج  ادامه داد: با توجه به وجود آثار طبیعی و تاریخی از جمله چشمه علی که به عنوان مهمترین عنصر طبیعی موجود 7 هزار سال مایه حیات و زایندگی در این منطقه است، اهتمام بر آن بوده که طرح مذکور رویکردی جامع و یکپارچه را در برگیرد، به طوری که منجر به ارتقاء نظام سکونت در این منطقه گردد، لذا طرح مذکور پس از بررسی های مبسوط کارشناسی در کارگروه فنی و اصلاحات انجام شده، در دومین جلسه کمیسیون ماده پنج سال جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با تأکید بر حفظ بافت طبیعی و تاریخی پیرامون چشمه علی، با آن موافقت شد؛ همچنین قرار شد هر گونه دخل و تصرف در این محدوده با نظر میراث فرهنگی صورت پذیرد.

انتهای پیام


11059118
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در برزیل یک دانشجوی علوم کامپیوتر راه‌حلی مبتکرانه با استفاده از هوش مصنوعی برای هشدار به رانندگان در مورد حضور حیوانات ارائه کرده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: بالغ بر ۵۰۰ سال زمان برای احیای خاکی که آلوده به پلاستیک است، زمان نیاز داریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از افتتاح خانه محیط زیست در پژوهش سرای دانش آموزی با حضور رئیس آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ا‌یم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس و مدیران سازمان داوطلبان با حضور در ساختمان صلح با نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر دیدار و گفتگو کردند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دیوان عالی کشور گفت: قضات در زمینه پرونده‌های مرتبط با صیانت جامعه و حجاب اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبیه شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: غرفه‌های گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید نسبت به گذشته کمتر می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هم اکنون محدوده آزادراه می‌تواند مسیر خوبی برای تردد باشد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ معظمی گودرزی از شناسایی و دستگیری ۱۸ نفر از افرادی که با بهانه‌های مختلف در زمینه کنکور از داوطلبان کلاهبرداری می‌کردند خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است