اجتماعی 17:44 - 16 آذر 1402
موفقیت‌های مکرر دانشجویان ایران اسلامی در عرصه های علمی و پژوهشی و همزمان با آن بصیرت، آگاهی و واکنش آنان نسبت به رویدادهای داخلی و بین المللی به ویژه در حمایت از فلسطین بسیار ارزنده است.

وزیر بهداشت: موفقیت‌های دانشجویان در عرصه‌های علمی و حمایت از مقاومت ارزنده است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، متن پیام بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت ١٦ آذر «روز دانشجو» پیامی صادر کرد. متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

سالگرد حماسه ۱۶ آذر و روز دانشجو  را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور به ویژه دانشجویان عزیز مسلمان و انقلابی ایران اسلامی تبریک می‌گویم.

نقش دانشجویان در همه جوامع فراتر از دیگر اقشار اجتماعی است و این تمایز به دلیل تقارن فرصت جوانی و دانش اندوزی با روحیه عدالت طلبی، آزاداندیشی و تحول خواهی به سوی تحقق آرمان ها و فضایل انسانی است.

در جمهوری اسلامی ایران که از اهداف متعالی اسلامی و مردمسالاری دینی برخوردار است، خصائص دانشجویان و محیط دانشجویی همسو با باورهای عمیق دینی مردم، اثرگذاری بیشتر و‌ گسترده تری در قیاس با دیگر جوامع دارد.

جنبش دانشجویی در کشور ما در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‌ خود، همواره ضد استکبار، ضد سلطه و به شدت عدالتخواه بوده است.

اکنون نیز انتظار از دانشجو و دانشگاه آن است که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشند: نخست، جریان علم و تحقیق و دوم، جریان آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌های اسلامی و انقلابی.

دانشجو و دانشگاه باید بتوانند  جنبش نرم‌افزاریِ همه‌جانبه و عمیقی را در اختیار  کشور و ملت عزیزمان بگذارند تا کسانی که اهل کار و تلاشند، با پیشنهادها و نوآوری های علمیِ خود بنای حقیقی جامعه ای آباد و عادلانه مبتنی بر تفکّرات و ارزشهای اسلامی را بالا ببرند.

خوشبختانه موفقیت‌های مکرر دانشجویان ایران اسلامی در عرصه های علمی و پژوهشی که سهم مهمی در پیشرفت‌های  کشور داشته‌ و همزمان با آن بصیرت، آگاهی و واکنش آنان نسبت به رویدادهای داخلی و بین المللی به ویژه در حمایت از  مقاومت اسلامی در فلسطین و سایر نقاط جهان، بسیار پراهمیت و ارزنده است.

اینجانب ضمن ادای احترام به روح بلند شهدای دانشجو و با سپاس از دانشجویان عزیز و گرانقدر حوزه سلامت که ایثارگرانه در کنار مدافعان سلامت خالق لحظات و روزهای ماندگار خدمت بوده اند، روز دانشجو را به همه جویندگان دانش و معرفت تبریک و تهنیت می گویم و برای فرزندان عزیزم در همه مراکز علمی و دانشگاهی به ویژه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، آرزوی سلامت و توفیق روز افزون دارم.

پایان پیام/


12013547
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مردی که متهم است ۹ سال پیش یک دستفروش را به قتل رسانده در دادگاه کیفری یک استان تهران خودش را بی‌گناه دانست و مدعی شد دوستش مرتکب قتل شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجرایی شرکت فنی و مهندسی شهر تهران از بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکل فرو نشست زمین در خیابان ولیعصر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس محیط‌زیست گفت: افزایش دمای جهانی، اکوسیستم‌ها را نابود می‌کند به همین دلیل بحران زیست‌محیطی پیش رو، نیازمند اقدام فوری و همکاری جهانی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده و جایگزینی با خودرو‌های برقی توضیحاتی ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران گفت: ساعت کاری ادارت دولتی استان تهران با توجه به تداوم گرما و خطرات ناشی از آن، فردا شنبه ششم مردادماه، تا ۱۲ خواهد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران گفت: ساعت کاری ادارات دولتی استان تهران با توجه به تداوم گرما و خطرات ناشی از آن، فردا شنبه ششم مردادماه، تا ۱۲ خواهد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران گفت: ساعت کاری ادارات دولتی استان تهران با توجه به تداوم گرما و خطرات ناشی از آن، فردا شنبه ششم مردادماه، تا ۱۰ خواهد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ تهران در نشست طرح توسعه محله امامزاده یحیی (ع)، اجرای کارویژه متفاوت در ورودی‌های این محله را راهکاری برای احیای هویت آن دانست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی آتش نشانی تهران از ریزش کوه در جاده امامزاده داوود خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها مخاطبان خود را به سفری رایگان در جغرافیای فرهنگی و تاریخی کشور‌های مقاومت که دروازه تمدن بشر هستند می‌برد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است