ورزشی 12:05 - 07 مهر 1399
پس از حذف از بازیهای آسیایی چین
رئیس فدراسیون تیر و کمان پس از حذف کامپوند از بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین گفت: این موضوع از طریق فدراسیون جهانی در حال پیگیری است تا امکان حضور دوباره رشته کامپوند در بازی های آسیایی چین فراهم شود.

شعبانی بهار: تلاش می‌کنیم کامپوند را به بازی های آسیایی ۲۰۲۲ برگردانیم

غلامرضا شعبانی بهار پس از حذف کامپوند از بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه میزبان بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین است میزبان همانند بازی های المپیک این اختیار را دارد تا رشته هایی که شانس مدال آوری‌اش در آن زیاد است را خود انتخاب کند، مثل رشته کاراته که ژاپن آن را در این دوره به بازیهای المپیک اضافه کرد، بنابراین این حق میزبان است که بخواهد رشته ای را کم یا زیاد کند. 

وی گفت: رشته کامپوند در سال ۲۰۱۴ وارد بازی های آسیایی شد و در آن سال اسماعیل عبادی توانست در بخش انفرادی اول شود و در تیمی سوم شدیم. در بازی های آسیایی جاکارتا نیز میزبان تعداد مدالهای این رشته را در بخش زنان و مردان کم کرده بود تا شانس مدال آوری خود را در سایر رشته ها افزایش دهد. 

شعبانی بهار خاطرنشان کرد: کاهش تعداد مدال های کامپوند در بازی های آسیایی جاکارتا تا حدودی این نگرانی را ایجاد کرده بود که ما در بازی های آسیایی آینده شاید کامپوند را نداشته باشیم. حتی سال گذشته در مسابقات کسب سهمیه که در تایلند برگزار شد، وقتی وارد سایت چین شدم رشته کامپوند جزو رشته های حاضر در بازی های آسیایی چین نبود و این مسئله را من به فدراسیون جهانی گوشزد کردم که چرا کامپوند جزو رشته های رسمی بازی های آسیایی نیست و فدراسیون جهانی تاکید کرد که این موضوع را پیگیری خواهم کرد. متاسفانه طی شش ماه گذشته چون فدراسیون جهانی به خاطر کرونا فعالیتی نداشت متوجه شدیم که رشته کامپوند از بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین حذف شده است.

شعبانی بهار افزود: درباره این موضوع با فدراسیون جهانی و دبیر کل مکاتبه کردیم و حتی امروز نامه ای به رئیس کمیته ملی المپیک و دبیرکل کمیته ملی المپیک ارسال کردیم تا بتواند پیگیری های لازم را از طریق فدراسیون جهانی و شورای المپیک آسیا داشته باشند.

وی گفت: چین در کامپوند نسبت به ریکرو ضعیف تر است و قطعا میزبان تلاش می کند رشته هایی را در بازی های آسیایی قرار دهد که شانس مدال آوری خود را افزایش دهد. به هر صورت برای بازگشت این رشته به بازیهای آسیایی سعی خواهیم کرد به جز فدراسیون جهانی درباره این موضوع با بعضی از کشورهای صاحب نام در رشته کامپوند همچون هند، کره، ژاپن، چین تایپه و ... رایزنی های درون سازمانی را انجام دهیم تا رشته کامپوند را در صورت امکان به بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین برگردانیم. امیدوارم در این زمینه به موفقیت های لازم دست پیدا کنیم.

وی در پایان افزود: این مسئله بدون شک برای فدراسیون جهانی یک تهدید محسوب می شود. زیرا در طی این سال ها فدراسیون جهانی سعی کرده بود تا این رشته در المپیک ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۸ حضور پیدا کند و اکنون با حذف این رشته از بازی های آسیایی تلاش فدراسیون جهانی بی نتیجه خواهد بود.

انتهای پیام


10737930
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ایمانعلی‌زاده گفت: آینده‌سازان کشتی فرنگی در جام تختی مبارزه می‌کنند و تیم ملی امید را در این رقابت‌ها انتخاب می‌کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: برند معنوی قابل عرضه در هیچ بورسی نیست، اما متاسفانه این برند را فروختند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با انجام ۷ بازی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود و تیم پرسپولیس به مصاف آلومینیوم می‌رود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است