استانی 17:41 - 31 شهریور 1399
رئیس بسیج دانش‌آموزی قزوین:
ایسنا/قزوین رئیس بسیج دانش‌آموزی استان قزوین با اعلام اینکه به دنبال اجرایی شدن سند تحول بنیادین هستیم، گفت: همواره سازمان‌های بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان همراه آموزش‌وپرورش بودند و اهداف مشخصی را پیگیری کردند به همین جهت تلاش داریم آسیب‌ها را برطرف کرده و در راستای تعالی آموزش‌وپرورش گام برداریم.

به‌دنبال اجرایی شدن سند تحول بنیادین هستیم

مصاحبه مطبوعاتی مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی، مسئول بسیج فرهنگیان و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین امروز ۳۱ شهریور در محل سالن اقشار سپاه صاحب الأمر (عج) برگزار شد.

سرهنگ محمد سرباز رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین در این نشست اظهار کرد: شروع هفته دفاع مقدس با ماه صفر هم‌زمان شده و عاشورا و قیام امام حسین (ع) بزرگ‌ترین حادثه جهان اسلام است. ما بار سنگینی بر دوش داریم چون بایستی مفاهیم دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم، امسال نخستین سالی است که سردار سلیمانی در میان ما قرار ندارد به همین جهت باید شخصیت و ویژگی شهید سلیمانی را برای دانش‌آموزان بیان کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال در هفته دفاع مقدس «زنگ ایثار و مقاومت» نواخته و این برنامه در مدارس متوسطه اول و دوم برگزار خواهد شد. در هر شهرستان یک ویژه‌برنامه و در سطح استان نیز یک برنامه در مدرسه شاهد قائم برگزار خواهد شد، در این مراسم نماینده ولی‌فقیه، استاندار و مدیرکل آموزش‌وپرورش حضور خواهند داشت.

دانش‌آموزان با حاج قاسم پیمان می‌بندند

سرباز با اعلام اینکه برای هفته دفاع مقدس ۴۰ عنوان برنامه تربیتی در آموزش‌وپرورش برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در برنامه «زنگ ایثار و مقاومت» از خانواده شهدای مدافع حرم و معلمانی که فرزند شهید هستند تجلیل خواهد شد. در پایان این برنامه میثاق‌نامه دانش‌آموزان با مکتب حاج قاسم قرائت خواهد شد تا دانش‌آموزان ادامه‌دهنده راه شهدا باشند.

وی بیان کرد: برگزاری لیگ علمی پایا بزرگ‌ترین لیگ‌ کشورهای جهان اسلام است. در سال گذشته ۲۳۰۰ دانش‌آموز در قالب تیم‌های پنج‌نفره در آن شرکت کردند که ۷۲ تیم به مرحله دوم این لیگ علمی راه یافتند و هفته گذشته مرحله دوم این مسابقات در سطح استان برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین تشریح کرد: طرح «یاوران ولایت» از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی است که هرساله طی اردویی چهار روزه با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود؛ امسال به دلیل شیوع کرونا این اردو به‌صورت مجازی برگزار شد و مطالب آن در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

سرباز عنوان کرد: به علت شیوع کرونا اردوهای راهیان نور برپا نشد ولی با توجه به اینکه تربیت تعطیلی ندارد برنامه‌ای تحت عنوان «شمیم نور» در قالب اردوهای یک‌روزه را در سطح شهرستان‌ها برگزار کردیم و راویان فتح در آن حضور پیدا می‌کنند.

وی با اعلام اینکه به دنبال اجرایی شدن سند تحول بنیادین هستیم، گفت: همواره سازمان‌های بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان همراه آموزش‌وپرورش بودند و اهداف مشخصی را پیگیری کردند، تلاش داریم آسیب‌ها را برطرف کرده و در راستای تعالی آموزش‌وپرورش گام برداریم.

سرباز تصریح کرد:

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین ضمن اشاره به اینکه در استان قزوین ۲۳۰ هزار دانش‌آموز  مشغول به تحصیل هستند که با احتساب والدین آنان، با دوسوم جمعیت قزوین در ارتباط هستیم، افزود: در حال حاضر شاهد آسیب‌های سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و فضای رسانه‌ای و مجازی هستیم که بخش اعظم آن به سوء مدیریت ما مسئولین و عدم راه‌اندازی اینترنت ملی و حمایت از شبکه‌های اجتماعی بازمی‌گردد.

وی اشاره کرد: «طرح اعتلای بسیج» ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های دانش‌آموزی است که در آن سه مجموعه مسجد، مدرسه و خانواده در کنار هم قرار می‌گیرند تا بدین طریق دانش‌آموزان وارد فضای معنوی شوند؛ حضور یک مربی از فضای آموزش‌وپرورش در کنار مجموعه‌ای از دانش‌آموزان در مسجد می‌تواند برخی از آسیب‌های اجتماعی را برطرف ‌کند.

چرا در معرفی شهدا آنان را اشخاصی دست‌نیافتنی نشان دادیم؟

حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: در جنگ‌های قاجار خسارت‌های فراوانی دیدیم و در دوران قاجار و پهلوی بخشی از سرزمین ما از دست رفت اما در جنگ تحمیلی به لطف خداوند متعال و همت مردم کوچک‌ترین خدشه‌ای به حیثیت مملکت وارد نشد و توانستیم تهدید جنگ را به فرصت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: باید برای پاسداری از مرزوبوم همه همت خود را به‌کارگیریم، جنگ فی‌نفسه مغموم است اما وقتی جنگ تحمیل شد ملتی که اهداف مقدسی داشتند به دفاع پرداختند و علی‌رغم خسارت‌ها، صحنه‌های زیبایی را رقم زدند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: همه جهان صدام را عاملی قرار دادند تا انقلاب اسلامی را از بین ببرند ولی این امام بود که با درک درست و عمیق، بهترین فرماندهی را انجام داد.

وی اظهار کرد: دشمنان جنگ فرهنگی به راه انداختند به همین جهت وظیفه سنگینی را بر عهده داریم. در هفته دفاع مقدس باید جنگ را به نسل جدید منتقل کنیم به همین جهت فرماندهان طی هفته دفاع مقدس در مدارس حضور پیدا خواهند کرد البته از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت به ما کمک کنند.

اصغری با اعلام اینکه مدرسه عرفان به نام سردار حاج قاسم سلیمانی تغییر نام خواهد داد، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت کار سختی است و این کار سخت نیازمند همراهی همه اعضای جامعه است، در معرفی شهدا آنان را اشخاص دست‌نیافتنی معرفی کردیم که این یک آسیب است و برگزاری زنگ ایثار و مقاومت در راستای معرفی الگوها و قهرمانان است.

برپایی «نمایشگاه دائمی عبرت» در قزوین

وی اعلام کرد: با دادگستری قزوین توافق کردیم در اردوگاه یانس آباد «نمایشگاه دائمی عبرت» را برپا کنیم؛ در برخی از کارها باید بپذیریم که کوتاهی کردیم و یکی از مشکلات این است که درک درستی از وضعیت موجود نداریم، اگر نقش خود را به‌درستی ایفا کنیم اتفاقات خوبی خواهد افتاد. البته در گزینش مدیران اشکال داریم و اغلب آنان بر اساس وابستگی سیاسی، جناحی و قومی قبیله‌ای نصب می‌شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مشتاق شنیدن هستند، گفت: در قبال دانش‌آموزان مسئول هستیم چون معلمان شهدایی همچون سیاهکالی مرادی و حججی را تربیت کردند. امروز کسانی موفق هستند که خوب ببینند، بشنوند و عمل کنند برای این منظور نیازمند استراتژی و تاکتیک هستیم.

رسانه‌ها در انتقال مفاهیم بزرگ رسالتی بزرگ بر دوش دارند

سرهنگ هادی بغدادی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان قزوین گفت: امنیت و اقتدار کنونی کشور را مدیون شهدا هستیم و وظیفه ما بزرگداشت یاد و نام شهداست. مقام معظم رهبری از فرهنگیان به‌عنوان افسران سپاه پیشرفت یاد کردند؛ باید مقام معلم را گرامی بداریم چون معلمان تربیت فرزندان جامعه را بر عهده دارند و پیشرفت در تمامی عرصه‌ها درگرو تربیت فرزندان ایران‌زمین است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان تصریح کرد: نباید تمام آسیب‌ها را به سمت آموزش‌وپرورش متوجه کنیم چون خانواده، شرایط اجتماعی، فضای مجازی و ناآگاهی والدین در بروز آسیب‌های اجتماعی نقش دارد، اینکه بگوییم همه تربیت را باید معلم انجام دهد اشتباه است، خانواده باید با عمل خود فرزندش را با اعتقادات آشنا کند.

بغدادی خاطرنشان کرد: مجموعه آموزش‌وپرورش کارهای ویژه‌ای انجام داده است و باید در حوزه توانمندسازی وارد عمل شویم؛ حداقل وظیفه ما این است که پیام‌رسانی کنیم و در این میان رسانه‌ها در انتقال مفاهیم، رسالتی بزرگ بر دوش دارند.

انتهای پیام


10727398
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است