اجتماعی 23:57 - 15 مرداد 1399

برنامه یک ساله برای همزیستی مسالمت آمیز با کرونا تدوین شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ذوالفقاری، روز چهارشنبه در بیست و نهمین نشست این کمیته که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور و سایر نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته در محل وزارت کشور برگزار شد؛ با تبریک عید سعید غدیر خم و روز خبرنگار؛ گفت: کرونا تهدید بزرگی برای سلامت جامعه است و باید با اتخاذ راه حل‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از خطر این بیماری رهایی یابیم.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و امنیتی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهم ما در این جلسات، باید هم اندیشی و بررسی طرح‌های نو و ابتکاری باشد؛ گفت: باید با فکر مشترک و جمعی روی این محور تمرکز کنیم که با چه مکانیسم‌هایی بهتر می‌توانیم به مقابله با این بیماری بپردازیم.

وی در این خصوص پیشنهاد داد: ضرورت دارد همه دستگاه‌ها و نهادهای رسمی کشوری طرح یک ساله همزیستی با کرونا را ارائه دهند.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه نباید دچار روزمرگی شویم، گفت: برنامه محوری دستگاه‌ها در امر مبارزه با کرونا سه مزیت صیانت از کارکنان، مراجعه کنندگان و همچنین بایدها و نبایدهایی که در هر دستگاهی متناسب با کارکرد خودش باید اتفاق بیفتد، همراه دارد.

ذوالفقاری تصریح کرد: باید برنامه یک سال همزیستی با کرونا که بتواند حداکثر صیانت از جان مردم را داشته باشد هرچه سریع‌تر از سوی هر کدام از دستگاه‌ها تهیه و مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و برای تصویب به ستاد ملی کرونا ارائه شود.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تمدید لغو طرح ترافیک به مدت یک هفته دیگر اشاره کرد و گفت: پس از این مدت، از طریق قرارگاه مبارزه با کرونا در تهران بررسی شود که لغو این طرح چه تأثیری در کاهش اپیدمی کرونا گذاشته است.

وی اضافه کرد: موضوع مورد بررسی دیگر در نشست امروز ضمانت اجرای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

ذوالفقاری با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی که از سوی ستاد ملی کرونا برای مردم، دستگاه‌های دولتی و اصناف ارائه شده است؛ افزود: این پروتکل‌ها با هدف حفظ سلامت جان مردم بوده و همه موظف به رعایت آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه در نشست امروز برای دستگاه‌های دولتی مشمول خدمات کشوری، اصناف و مردم تصمیمات مهمی در خصوص عدم رعایت اصول بهداشتی اتخاذ شده است گفت: این تصمیمات پس از تصویب در ستاد ملی کرونا ابلاغ و اجرا خواهد شد.

ذوالفقاری همچنین به مساله تشکیل کمیته عالی نظارت از سوی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در این خصوص انتظار می‌رود وزارت بهداشت این کمیته را که مصوب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است را تشکیل دهد و در بعد نظارت بر روند اجرای پروتکل‌ها با جدیت اقدام گردد و تصمیمات عملیاتی شود.

رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در پایان صحبت‌هایش به تصمیم در خصوص برگزاری مراسم ماه محرم اشاره کرد و گفت: دستورالعمل برگزاری ماه محرم که با همکاری وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات اسلامی تهیه شده در این جلسه نهایی و امروز به تمامی استان‌ها ابلاغ می‌گردد.


10654825
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴/۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران در حال اجراست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته خبرداد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اتخاذ تدابیر لازم این حوزه برای برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» خرابی برخی پله‌برقی‌های تهران تردد را برای شهروندان سخت کرده که برای کاهش این مشکل معاون فنی شهرداری تهران از نصب ۶۰ یونیت جدید پله‌برقی تا سه ماه‌آینده خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است