بین‌الملل 15:57 - 07 آذر 1402
نیروهای امنیتی ترکیه روز سه شنبه 13 نفر متهم به عضویت در گروه‌های تروریستی که قصد فرار به یونان را داشتند، دستگیر کردند.

عملیات امنیتی ترکیه در مرز یونان و دستگیری 13 نفر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرزبانان ترکیه روز سه شنبه  ۱۳ مظنون به عضویت در گروه‌های تروریستی که قصد فرار به یونان را داشتند، دستگیر کردند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» دستگاه امنیت ترکیه اعلام کرد که مظنونان روز سه شنبه توسط نیروهای ژاندارمری در استان «ادرنه» هم مرز با یونان دستگیر شدند. در میان این افراد پنج مظنون به عضویت گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» و ۸ عضو گروه تروریستی «گولن»  وجود دارند.

ترکیه این گرو‌ه‌های تروریستی را پشت کارزار طولانی مدت برای سرنگونی دولت از طریق نفوذ به نهادهای ترکیه، به ویژه ارتش، پلیس و قوه قضاییه می‌داند.

گروه شبه‌نظامی «حزب کارگران کردستان» (پ‌ک ک) که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سرگرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از چهل هزار نفر، که بیشتر آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۴۰ ساله کشته شدند.

 پلیس ترکیه چندی قبل نیز به دستور دادستانی استانبول، عملیاتی را برای بازداشت ۲۵۸ مظنون از جمله 216 نظامی کنونی ارتش در ۶۷ شهر مختلف آغاز کرد. این افراد همچنین به استفاده از نرم‌افزار «بای‌لاک» - برنامه‌ مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا  متهم شدند.

مقامات ترکیه‌ می‌گویند عوامل کودتای سال قبل پس از آنکه گروه‌های ارتباطی آنها در شبکه اجتماعی «واتس‌آپ» لو رفته بود، از نرم‌افزار بای‌لاک برای هماهنگی استفاده کردند. آنکارا سازمان گولن را - که به گفته دولتمردان این کشور، اعضای آن به صورت مویرگی در بیشتر نهادها و سازمان‌های دولتی ترکیه نفوذ کرده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند.

دستگاه امنیتی ترکیه به جزئیات بیشتری از عملیات اخیر خود در مرز با یونان اشاره‌ای نکرده است. یونان نیز در خصوص ادعای تلاش این افراد برای ورود به خاک خود واکنشی نشان نداده است.

 پایان پیام/م


12011083
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تماشاگران مراسم افتتاحیه المپیک پاریس برای نشان دادن اعتراض خود کاروان رژیم صهیونیستی را حین عبور از رودخانه سن هو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پیشین آمریکا اشاره کرد که در دوره خود با خروج از برجام و اعمال تحریم بر ایران «بهترین» اقدام را برای اسرائیل انجام داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر اسرائیل برای دیدار با دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به اقامتگاه او در فلوریدا رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انتظار می‌رود رئیس سیا روز یکشنبه در پایتخت ایتالیا با مقامات ارشد قطری، مصری و صهیونیست دیدار کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اوضاع وخیم نوار غزه همزمان با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در واشنگتن دی دی سی بار دیگر در دستور کار ۱۵ عضو شست شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور سنگال برای ارتقای روابط با ایران اعلام آمادگی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردم یمن در شهر‌های مختلف این کشور در حمایت از مردم مظلوم غزه و همچنین محکومیت حمله هوایی هفته گذشته رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده در غرب این کشور تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در جلسه شورای امنیت خواستار حمایت کشور‌ها از این ارگان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آنتونیو گوترش می‌گوید بازی‌های المپیک موقعیتی برای صلح است و از کشور‌های طرف درگیری در سراسر جهان خواست سلاح‌های خود را کنار بگذارند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اداره تحقیقات فدرال آمریکا به دنبال مصاحبه با نامزد جمهوری‌خواهان به عنوان قربانی حادثه تیراندازی دو هفته پیش است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است