اجتماعی 13:05 - 04 تیر 1401
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ما الگوی جدیدی را برای درمان معتادان در نظر گرفته‌ایم که در گام نخست سم‌زدایی، درگام دوم درمان جسمی و روانی و سپس حرفه‌آموزی و در نهایت ارتباط با خانواده بیمار را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

الگوی جدید برای درمان معتادان/ به اشتغال معتادان توجه می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر صبح امروز در همایش ملی جشن نجات که در تهران برگزار شد، تأکید کرد:‌ امروز ما نتیجه تلاش دستگاه‌ها و ادارات و سازمان‌هایی را که برای مقابله با اعتیاد را در جشن ملی نجات می‌بینیم که باید قدردان آنها باشیم.

وی با اشاره به تلاش سپاه پاسداران برای مقابله با شیوع اعتیاد تأکید کرد:‌ در وظیفه ذاتی سپاه هیچ جایی اشاره نشده است که بتواند چنین موضوعاتی را اجرا کند اما این نهاد انقلابی به صورت جهادی پای کار آمده و نجات جان انسان‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر به رویکرد جدید این ستاد برای درمان بیماران مبتلا به اعتیاد خاطرنشان کرد:‌ در تهران و 10 استان دیگر مراکزی برای درمان، حرفه‌آموزی و اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده است که هم اکنون در حال فعالیت هستند.

وی عنوان کرد:‌در کل کشور مسؤولیت ستاد بر عهده رئیس‌جمهور است و در استان‌ها این وظیفه خطیر را استانداران هر استان اجرا می‌کنند.

مؤمنی تأکید کرد: کشور ما آنچه به زبان می‌آورد را به مرحله ظهور و بلوغ می‌رساند و امروز تمام دستگاه‌ها اهتمام مقابله با اعتیاد را دارند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر به تبیین رویکرد جدید ستاد برای درمان بیماران مبتلا به اعتیاد اشاره کرد و گفت:‌ ما الگوی جدیدی را برای این موضوع در نظر گرفته‌ایم که در گام نخست سم‌زدایی درگام دوم درمان جسمی و روانی و سپس حرفه‌آموزی و در نهایت ارتباط با خانواده بیمار را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در گذشته ارتباط با خانواده حلقه مفقوده این درمان بود که امروز ما این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم که اگر این حلقه کامل نباشد دچار نقص خواهیم بود.

انتهای پیام/


11604253
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است