بین‌الملل 04:51 - 04 آذر 1401

پوتین تاسیس نظام جدید پرداخت های بین المللی را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تأسیس نظام مستقل پرداخت های بین المللی را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، پوتین در همایشی پیرامون هوش مصنوعی تاسیس نظام مستقل پرداخت‌های بین المللی بر اساس ارز دیجیتال و فناوری‌های بلاک چین را خواستار شد.

پوتین در همایش بین المللی هوش مصنوعی که در مسکو برگزار شده بود، افزود: نظام پرداخت بین المللی در حال حاضر تحت سیطره گروهی اندک از کشورها قرار دارد و این زمینه یکی از خطوط هجمه علیه روسیه است.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: بنابراین راه اندازی یک نظام جدید پرداخت‌های بین المللی که مستقل از بانک‌ها و دخالت کشورهای ثالث باشد، ضروری است.

پوتین همچنین گفت که نهادهای مالی جهان باید بازتاب واقعیت جهان چندقطبی باشند و بر مبنای اصول دموکراسی عمل کنند.

این در حالی است که بر اساس فرمان «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه که روز چهارشنبه منتشر شد، وضعیت ویژه اقتصادی این کشور برای تضمین ثبات مالی در حوزه مقررات ارزی تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ تمدید شد.

مجموعه‌ای از احکام در مورد اقدامات ویژه اقتصادی در واکنش به تحریم‌های روسیه در ماه فوریه تا مارس سال جاری صادر شد.

این حکم ابتدا قرار بود در ۳۱ دسامبر سال جاری منقضی شود اما اکنون تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید شده است.

همزمان با تمدید اقدامات ویژه اقتصادی در روسیه، نخست وزیر این کشور نیز اعلام کرد که اقتصاد کشورمان به رغم درگیری نظامی در اوکراین و تحریم‌های گسترده غرب، آسیب اندکی متحمل شده است. «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه در اعلام شاخص‌های اقتصادی این کشور گفت بر اساس برآوردهای اولیه، تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است تا پایان سال کمتر از ۳ درصد کاهش یابد.


11747372
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده چین در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و عدم حمله زمینی به شهر جنوبی رفح شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده روسیه در شورای امنیت از قطعنامه پیشنهادی برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد و آن را حامی صلح دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سیل شدید دوبی که حمل و نقل زمینی و هوایی را مختل کرد، مردم در تلاش برای از سر گرفتن زندگی عادی خود هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل سازمان ملل در سخنانی تاکید کرد که پایان دادن به خصومت‌ها در غزه، تنش‌های گسترده در «خاورمیانه» را خنثی خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده فلسطین در جلسه شورای امنیت برای عضویت کامل آن در سازمان ملل گفت که کارشکنی در عضویت فلسطین، صلح منطقه را بر هم می‌زند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی جدید خود خواستار ادامه حمایت از مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات از برگزاری یک نشست با حضور مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سران صهیونیست در خصوص حمله به شهر رفح در جنوب غزه خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان دائم آمریکا و متحدان این کشور در سازمان ملل، پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» لوفت‌هانزا می‌گوید تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه تمامی پرواز‌های خود به تهران و بیروت را لغو کرده و از حریم هوایی ایران نیز استفاده نخواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا و انگلیس امروز دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است