استانی 15:57 - 07 مهر 1399
یک مسئول خارجی عنوان کرد؛
ایسنا/اردبیل مسئول دفتر جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت: شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس باعث وحدت و اخوت بیشتر ایران و عراق شد.

شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس باعث وحدت و اخوت بیشتر ایران و عراق شد



عارف الاسدی مسئول دفتر جنبش عصائب اهل الحق عراق هفتم مهرماه در برنامه حقانیت بین‌المللی دفاع مقدس در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه خاطره جنگ تحمیلی برای ایران و عراق خاطره‌ای تلخ بوده و طبیعی است اگر جنگی رخ دهد آثار و پیامدهای تلخی دارد، گفت: جنگ هشت ساله بین دو کشور آسیب‌های فراوانی برای هر دو کشور وارد کرد.

وی با بیان اینکه ما شیعیان عراق این جنگ را سخت و ظالمانه علیه ملت ایران می‌دانیم، افزود: نظر فقهای عراق در مورد مساعدت صدام در جنگ نیز حرام و غیرشرعی اعلام شده است.

عارف الاسدی با بیان اینکه حدود ۶۵ درصد مردم عراق شیعه هستند ولی از لحاظ تاریخی تا پایان دوران صدام هرگز اختیار امور کشور در دست شیعیان نبوده است، تصریح کرد: تصمیم‌گیری در عراق مخصوصا در دوران جنگ هیچ ارتباطی به شیعیان نداشت.

مسئول دفتر جنبش عصائب اهل الحق عراق با بیان اینکه ما ارتباط با ایران را یک رابطه سرنوشت‌ساز می‌دانیم، ادامه داد: هر چند مایل هستیم با کشورهای عربی همسایه ارتباط داشته باشیم، ولی هرگز بهای آن قطع ارتباط با ایران نخواهد بود.

وی ادامه داد: بعد از صدام الفت‌ها و محبت‌ها میان دو کشور برگشت و ارتباط ما با ایرانی‌ها به ارتبط برادر با برادر بدل گشت.

عارف الاسدی با بیان اینکه مردم عراق در مراسم اربعین احساس می‌کردند از ایرانی‌ها به عنوان برادران خود در منزل پذیرایی می‌کنند، ادامه داد: امسال عراقی‌ها از عدم حضور ایرانی در مراسم اربعین ناراحت هستند.

مسئول دفتر جنبش عصائب اهل الحق عراق با بیان اینکه شهید سلیمانی توانست برادری را میان دو کشور ایران و عراق به تصویر بکشد، گفت: سردار سلیمانی هم رزمنده، هم فرمانده و هم برادر برای ما عراقی‌ها بود و توانست به نحو احسن نشان دهد که دو ملت ایران و عراق برادر هستند.

وی با بیان اینکه شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به صورت خیلی عجیب ولی مبارک اتفاق افتاد، افزود: این دو بزرگوار باهم شهید شدند تا سرنوشت میان دو ملت ایران و عراق باهم گره بخورد.

عارف الاسدیاظهارامیدواری کرد: وحدت و اخوتی که با شهادت این دو بزرگوار میان دو ملت پدید آمد، تا ظهور امام زمان(عج) ادامه داشته باشد.

عباس فنی‌اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه بسیار ارزشمندی است که انتقال ارزش‌های آن به نسل‌های آینده تضمین کننده نظام است، گفت: در جنگ تحمیلی حدود ۳۷ کشور دست به دست هم دادند تا انقلاب مردم از بین برود و خط حرکت عوض شود، ولی مردم با دست خالی ولی سرشار از ایمان در مقابل استکبار ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه حدود پنج میلیون شیرمرد ایرانی در دفاع مقدس حاضر شدند و از ناموس و کیان کشور دفاع کردند، افزود: در هشت سال دفاع مقدس حدود ۲۲۰ هزار شهید تقدیم این حرکت اسلامی و انقلابی شد و این شهدا جزو افتخارات ما هستند.

انتهای پیام


10738583
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است