علمی فناوری 17:05 - 17 آذر 1398
ستاری در دیدار با رییس کمیته امداد امام خمینی (ره):
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در نشست مشترک با رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) راه‌اندازی استارتاپ‌های حوزه اجتماعی را راهی برای توسعه مشارکت مردمی در امور خیریه دانست.

استارتاپ‌های حوزه اجتماعی مشارکت‌های مردمی را گسترش می‌دهد

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری امروز در نشست با سید مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با موضوع همکاری‌های بیشتر در حوزه توسعه فناوری‌های نوین که در ساختمان مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، بر گسترش فرهنگ کارآفرینی در کمیته امداد تاکید کرد و افزود: کارآفرینان بزرگ دنیا همه با سختی فعالیت خود را آغاز کردند و برای پیاده‌سازی کسب و کار خود از شکست نهراسیدند. در غیر این صورت با پول دولت و دیگران نمی‌توان به موفقیت رسید. پس در این میان شناسایی افراد دارای ایده و با اعتماد به نفس اقدام مهمی است که مراکز نوآوری و سرمایه‌گذاران خطرپذیر آن را تسهیل می‌کنند.

ستاری ادامه داد: مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز افرادی سختی کشیده‌اند که می‌توانند برای راه‌اندازی استارتاپ‌های حوزه نوآوری اجتماعی اقدام کنند. این استارتاپ‌ها می‌توانند در زمینه توسعه مشارکت‌های مردمی اثرگذاری بالایی داشته باشند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین افزود: حوزه نوآوری اجتماعی عموما کسب و کارهایی را شامل می‌شود که مردم را درگیر امور خیریه می‌کند و با ایجاد اعتماد میان مردم این امر را رونق می‌دهند. زیرا نوآوری باعث می‌شود این سرویس‌ها هر لحظه در دسترس باشد.

رییس بنیاد ملی نخبگان از حمایت معاونت علمی و فناوری با تمام توان از مددجویان این مرکز خبر داد و گفت: معاونت علمی برای شناسایی این افراد با مشکل مواجه است تا این حمایت‌ها را توسعه دهیم. قطعا مددجویان این مرکز افرادی مستعدی هستند که با راه‌اندازی استارتاپ می‌توانند به موفقیت دست یابند. همچنین در حال حاضر در تمام استان‌ها پارک‌های علم و فناوری وجود دارد که می‌توانند خدمات مناسبی را به مددجویان کمیته امداد ارائه دهد.

ستاری با بیان اینکه زیست‌بوم کارآفرینی و فناوری در کشور شکل گرفته است و سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان ۹۰ هزار میلیارد فروش و درآمدزایی برای کشور داشتند، تصریح کرد: باید فرهنگ کارآفرینی در کمیته امداد شکل بگیرد و با شریک شدن در سهام شرکت‌های دانش بنیان این نهاد برای خود درآمدزایی داشته باشد. زیرا با پول دولت سقف آرزوها محدود است.

انتهای پیام


10313744
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است