اجتماعی 12:10 - 11 بهمن 1401

بهبود پوشش تحصیلی دختران در مقطع متوسطه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی کاظمی، در اجلاس سالانه معاونین آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور در خصوص چالش‌های موجود در این وزارت خانه گفت: کرونا و آموزش غیرحضوری، برگزاری طرح تعمیق و تثبیت یادگیری، پروژه بزرگ مهر، مشکلات ساماندهی نیروی انسانی در مهر امسال، از برخی چالش‌های آموزش متوسطه بوده است.

وی ادامه داد: تاکید اول آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، رویکرد تربیتی در امر آموزش است؛ بدون تربیت صحیح، علم و دانشی که به دانش آموز ارائه می‌شود اثربخش نخواهد بود. رها بودن دانش آموز در فضای مجازی و عدم وجود برنامه تربیتی در آموزش غیرحضوری از اتفاقات ناخوشایندی بود که در دوران کرونا اتفاق افتاد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: کیفیت بخشی آموزشی و ارتقا فرایندهای یاددهی-یادگیری بسیار مهم بوده و زمانی برنامه‌های ما مؤثر خواهند بود که در کلاس و مدرسه نمود و تجلی پیدا کنند؛ بنابراین سنجش اثربخشی برنامه‌ها مهم است و مهم‌ترین بخش برای این کیفیت بخشی ارتقا معلمان است.

کاظمی با اشاره به مشارکت حداکثری دستگاه‌ها، خیرین، گروه‌های جهادی و برون سپاری در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: امسال سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کل کشور رشد ۲ درصدی داشته و جلب مشارکت بیش از ۴۰ هنرستان جوار نیز از اقدامات بزرگ دیگر بوده است، که در حال برنامه ریزی و تلاش برای افزایش آن هستیم. همچنین باید در نظر داشت که طرح هنرستان‌های جوار برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی بخش‌های مختلف تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد دوم تلاش و برنامه ریزی برای برنامه‌های سال آینده است که در این راستا برای بازماندگان از تحصیل سامانه شهید محمودوند طراحی شده و با ابلاغ بخشنامه برای شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل عملیاتی گردیده است. در همین راستا با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شده مشکلات اقتصادی کمترین تأثیر را در موضوع بازماندگان از تحصیل داشته و سایر علل در حال بررسی است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در پایان پوشش تحصیلی آموزش متوسطه کشور را شامل یک میلیون و ۸۲۴ دانش آموز و تعداد دختران را در این موضوع بیشتر عنوان کرد و گفت: پوشش تحصیلی دختران نسبت به گذشته ارتقا بیشتری داشته است.


11800843
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با ورود سازمان بازرسی پیرامون راه‌اندازی سامانه‌های اخذ الکترونیکی عوارض در شبکه آزادراهی کشور، ۳۶ میلیون لیتر بنزین در سال صرفه‌جویی شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با ورود سازمان بازرسی پیرامون راه‌اندازی سامانه‌های اخذ الکترونیکی عوارض در شبکه آزادراهی کشور، ۳۶ میلیون لیتر بنزین در سال صرفه‌جویی شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون توسعه مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر افزایش روند تأمین اعتبارات محیط زیستی گفت: هدف مسوولان اولویت دادن به رفع تنگناها و مشکلات و ایجاد ترازمندی در زمینه چالش‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت از فوت عابر پیاده بر اثر بی توجهی راننده جرثقیل نیسان در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا اعلام کرد که طرح صدور یک روزه گواهینامه رانندگی برای موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه همچنان درحال اجراست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از نظارت بر ٣ هزار و ۱۸۶ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دور جدید برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین آغاز شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ‌ گفت: بزرگراه‌های شهید نواب، بابایی، حکیم، زین‌الدین، همت، آبشناسان و چمران پرتردد هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ‌گفت: بزرگراه‌های نواب، بابایی، حکیم، زین‌الدین، همت، آبشناسان، چمران پر تردد هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است