اجتماعی 21:24 - 05 تیر 1403
بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر در ۶ هفته گذشته به روضه شریفه مشرف شده‌اند.

تشرف بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر به روضه شریفه

با توجه به حضور زائران بیت الله الحرام در سرزمین وحی، در ۶ هفته گذشته بیش از یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر از مسلمانان روضه شریفه در مسجد النبی را زیارت کردند.

بر اساس آنچه خبرگزاری عربستان سعودی منتشر کرده است، ۷۶۲ هزار و ۱۰۱ مرد و ۶۴۱ هزار و ۵۳۹ زن از این مکان مقدس در فاصله ۱ ذی القعده و ۱۴ ذی الحجه بازدید کردند. سهم زائران مدینه قبل ایران از حضور در این مکان مقدس حدود ۴۰ هزار زائر بوده است.

روضه مقدس در بخش جنوب شرقی مسجد النبی از جایگاه دینی فوق‌العاده‌ای برای تمام مسلمانان برخوردار است.

روضة النبی، روضه مطهّره یا روضه شریفه جایی میان منبر و مرقد پیامبر (ص) در مسجد النبی است و در حدیث نبوی، بهشتی و بسیار مقدس خوانده شده است.

مساحت روضه شریفه ۳۳۰ متر مربع است و ظرفیت پذیرش ۸۰۰ بازدیدکننده را دارد و هر بازدیدکننده با درایفت مجوز به طور متوسط ۱۰ دقیقه را در این محل مقدس سپری می‌کند.

رزرو ساعت تشرف از طریق برنامه‌های Nusuk و Towakkalna انجام می‌شوند و خادمان حرمین پیش از ورود زائران کد‌های QR زائران را اسکن می‌کنند و سپس به روضه مشرف می‌شوند.


12067146
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران گفت: ۴۹۲ نفر از افرادی که در پایتخت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رای دادند، بالای ۹۵ سال سن دارند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات استان با تاکید بر حضور مردم در ساعات باقی‌مانده از برگزاری انتخابات گفت: مردم پایتخت تخلفات احتمالی انتخابات را گزارش دهند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بیست و پنجمین نشست هیات مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی (AOA) در ترکیه شرکت کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده مرزبانی انتظامی گفت: مرزبانان همراه مرزنشینان ضمن تأمین نظم و امنیت مرز‌ها به تکلیف شرعی خود که همان حضور در انتخابات است عمل می‌کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آماده‌باش کامل آتش‌نشانی در روز برگزاری انتخابات خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران گفت: شاهد شکل‌گیری استقبال پرمعنای مردم استان تهران پای صندوق‌های رأی هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دهمین نشست وزرای محیط زیست کشور‌های عضو بریکس گفت: نیازمند ابزاری برای گذار عادلانه به سوی آینده‌ای سازگار با محیط‌ زیست هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار محمدیان با حضور در حسینیه چهارده معصوم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده فراجا در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام ادیانی گفت: مشارکت در انتخابات در بُعد خارجی مایه آبرو و کوتاه شدن زبان دشمنان و بدخواهان نسبت به این نظام مقدس خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است