استانی 15:16 - 08 آذر 1400
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که با انجام بیش از ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تست، از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در فارس بالغ بر ۵۰۰ هزار فرد مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

تاکنون حدود ۵۰۰ هزار نفر در فارس کرونا گرفته‌اند

دکتر سید روح‌الله حسینی دوشنبه ۸ آذر، در تشریح آخرین وضعیت آماری شیوع کروناویروس در فارس، گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۹۲ تست پی سی آر و ۲۵۳ هزار و ۳۴۵ تست سریع در استان فارس انجام و منجر به شناسایی ۴۹۹ هزار و ۹۰۴ بیمار مثبت قطعی شده است.

حسینی با بیان اینکه ۴۸۸ هزار و ۳۰۴ نفر از این بیماران تابه حال بهبود یافته‌اند، گفت: با اضافه شدن ۱۵۵ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته، جمع بیماران بستری در مراکز درمانی تحت پوشش علوم پزشکی شیراز در سراسر فارس، به ۱۱۰۳ نفر افزایش یافته است که از این تعداد ۱۴۷ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

این مقام مسئول همچنین از جان باختن یازده هم استانی دیگر در اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را هفت هزار و ۲۴۹ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تاکنون پنج میلیون و ۸۶۶ هزار و ۲۵۴ دُز واکسن کرونا در فارس تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۴۸ هزار و ۹۶۵ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۱۷ هزار و ۲۸۹ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.

حسینی با اشاره به شیوع سویه جدید کروناویروس در آفریقا به نام اُمیکرون در روزهای اخیر، توجه به دو نکته را ضروری دانست و بیان کرد: در خصوص این بیماری نباید افراط و تفریط کرد و ضمن عدم نگرانی بیش از حد در مورد این سویه جدید باید همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز همچنین از مردم خواست که انجام به موقع واکسیناسیون و تشویق افرادی که هنوز واکسن‌های خود را دریافت نکرده‌اند، می‌تواند ایمنی لازم را در جامعه ایجاد کند و ما را در برابر گونه‌های جدید این بیماری محافظت کند.

انتهای پیام


11342402
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است