اقتصادی 08:41 - 06 تیر 1403
مشاور وزیر راه و مدیر کل دفتر اقتصاد و مسکن گفت: نرخ اجاره‌بهای استان تهران امروز نهایی می‌شود ولی عدد بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است.

نرخ اجاره‌بهای استان تهران نهایی می‌شود

ابوالفضل نوروزی  مشاور وزیر راه و مدیر کل دفتر اقتصاد و مسکن در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: با عزمی که در دولت سیزدهم اتخاذ شد ما بیش از ۲ میلیون ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت داریم که ماهانه بخش زیادی از این واحد‌ها تحویل متقاضیان واجد شرایط می‌شود. امروز هم حدود ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی تحویل متقاضیان می‌شود.

او افزود:  یکی از سیاست‌هایی که‌ ما دنبال می‌کنیم تا جایی که ادامه پذیر است واحد‌های مسکن را گسترش می دهیم. سابق بر این ۴۰۰ واحد در شهر‌ها و به حدود ۸۰ هزار متقاضی در روستا‌ها زمین واگذار شد. در حوزه واگذاری زمین و ساخت رشد خیلی بالایی را شاهد هستیم. دولت در این بخش به عنوان ریل گذار نظارت را انجام می‌دهد، خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در ساخت مسکن در کشور وجود دارد به طوری که ۵۰ درصد هزینه ساخت به صورت رایگان تحویل مردم‌می شود.

نوروزی تصریح کرد: امروز هم به حدود ۵۰ هزار متقاضی زمین واگذار می‌شود، امروز کشور به یک‌کارگاه مسکن سازی شده و عملیات بسیار بزرگی در حال انجام است.

وی در خصوص اجاره بها گفت: این طرح ساخت و ساز در دولت سیزدهم بیشتر افراد مستاجر را خانه دار کرد. ولی وزارت راه و شهرسازی برای تنظیم بازار و مدیریت بازار اجاره اقدامات جدی انجام داده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: دولت مکلف شده که بر این اساس در استان‌هایی که تورم بالای ۳۰ درصد است نرخ رشد اجاره بها را تعیین کند. نرخ اجاره بهای استان تهران امروز نهایی می‌شود ولی عدد بین ۲۵ تا ۳۰ درصد خواهد بود به طوری که  این قانون پس از تایید نهایی لازم الاجراست و اگر این موضوع توسط موجر رعایت نشود در قانون ضمانت‌های جدی دیده شده به طوری که مستاجر می‌تواند تا ۵ سال از موجر شکایت و مبلغ اضافی را مستاجر را به برگرداند و موجر جریمه و به حساب دولت پرداخت می شود.

به گفته نوروزی، همچنین موجرانی که تمکین به قانون‌ داشته باشند حمایت لازم و خوبی برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

خبرنگار: رضا زارع


12067222
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئولان امور زراعت وزارت جهادکشاورزی اذعان می‌کنند که ۷۵ تا ۸۰ درصد شکر در داخل کشور تولید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: تمامی محور‌های مسدود شده شمالی از جمله آزاد راه تهران - شمال بازگشایی شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب تا اواسط هفته در تهران و استان‌های شمالی شاهد کاهش محسوس دمای هوا خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها گفت: بنابر آمار از ابتدای سال بیش از ۴۲ میلیون هکتار حریق در جنگل‌ها اتفاق افتاده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر غرب اسیای توسعه تجارت گفت: مطابق با آمار‌های موجود صادرات ایران در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تمامی پرواز‌های منتهی به بیروت و لبنان تا اطلاع ثانوی لغو شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تمامی پرواز‌های منتهی به بیروت و لبنان تا اطلاع ثانوی لغو شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان توسعه تجارت ایران‌ در بخشنامه‌ای ممنوعیت صادرات کره گیاهی (مارگارین) را ابلاغ کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، بازار لبنیات کشش تغییر قیمت را ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر بندر شهید باهنر گفت: طی ۶ ماه گذشته با توجه به همکاری دستگاه‌ها از جمله گمرک در جهت ترخیص و واردات کالا شاهد رشد ۱۴ درصدی فعالیت اقتصادی در بندر شهید باهنر بودیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است