استانی 14:03 - 09 آذر 1401

شاخصه نهضت جنگل حفظ استقلال کشور با اتکا به آموزه‌های دینی است

به گزارش خبرنگار مهر، فرید نجفی ظهر چهارشنبه در همایش علمی تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی برای اعتلای نام ایران و آزادگی ملت ایران جان خود را فدا کرد، گفت: شهدای ما در هر دوره‌ای با ایثار و از خودگذشتگی گام مهمی در راستای اعتلای نام ایران برداشتند.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به کیفیت بالای برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کنگره میرزا کوچک تصریح کرد: میرزا کوچک روحانی مجاهدی بود که می‌تواند الگویی مناسب برای نسل امروز باشد.

وی با بیان اینکه سیاستمداران و مدیران ما باید با تاسی از شخصیت و راه میرزا به مردم خدمت کنند، بیان کرد: میرزا با درک شرایط حساس تاریخ کشور وارد میدان مبارزه شد و نشان داد که عنصر اساسی استقلال ملت اتکا به داشته‌های خویشتن است.

نجفی با اشاره به شاخصه مهم نهضت جنگل بیان کرد: میرزا کوچک نشان داد که می‌توان با اتکا به آموزه‌های دینی و قدرت لایزال الهی، جامعه را از شرق و غرب بی‌نیاز کرد و پرچم استقلال را برافراشت.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه میرزا کوچک به دنبال تبیین معارف اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور بود افزود: حجم پژوهش‌های علمی پیرامون نهضت جنگل و شخصیت میرزا بسیار کم است و باید برای ارتقای آن بیشتر تلاش شود.


11752146
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است