اجتماعی 10:33 - 28 مرداد 1401

سنجه کنکور اشتباه است

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تنها ۱۲ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند در حالی که مابقی دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی و با عناوین مختلف تحصیل خود را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش به هیچ وجه سنجش و ارزیابی کنکور را قبول ندارد چرا که این سنجه مورد پسند آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت نیست و با یک نگاه تک بعدی سعی می‌شود تا استعداد دانش‌آموزان مورد ارزیابی قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باید کنکور را به سمتی ببریم تا تمام ابعاد استعداد دانش‌آموزان به مرحله شکوفایی رسیده و به دور از اضطراب و استرس بتوانند توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

محمودزاده افزود: آموزش و پرورش در روند کیفی‌سازی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی هیچ مشکلی ندارد چرا که بسیاری از دانش‌آموزان افتخارآفرین آموزش و پرورش حتی در المپیادهای جهانی و بین‌المللی خوش درخشیده و رتبه‌های ممتاز جهانی را به دست آوردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کار تست‌زنی برای نظام سنجش کشور به حدی رسیده که حتی برخی از خانواده‌ها از پایه‌های ابتدایی فرزندان خود را با مؤلفه تست‌زنی آشنا می‌کنند در حالی که این روند نوعی بیزاری و سرخوردگی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند.

محمودزاده اضافه کرد: تمام تلاش ما در سیستم آموزش و پرورش بر این است تا عدالت آموزشی و تربیتی را در سطح کشور با تقویت مدارس دولتی فراهم کنیم که البته برخی از خانواده‌ها به تناسب دیدگاه‌هایی که دارند، علاقه‌مند به تحصیل فرزندانشان در مدارس غیردولتی هستند.

وی بیان کرد: اینکه ادعا کنیم همه ثروتمندان فرزندان خود را در مدارس غیردولتی ثبت‌نام می‌کنند، یک باور غلط است چرا که گاه با اهدافی خاص دانش‌آموزان به مدارس غیردولتی هدایت می‌شوند تا تحصیل خود را انجام دهند.

محمودزاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در کنکور متأسفانه به موضوع کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان توجهی نمی‌شود در حالی که باید پیشرفت دانش‌آموزان در مراحل مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد که قرار است در سال‌های آینده بخشی از آزمون کنکور به سوابق تحصیلی دانش‌آموزان اختصاص پیدا کند.

وی تصریح کرد: هیچ شاخص آموزشی و پرورشی قابل قبولی در قالب سنجه‌های کنکور رخ نمی‌دهد و ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا بر محور مسائل پرورشی، تربیتی و آموزشی نسل آینده تربیت یافته و راه پیشرفت و توسعه را طی کنند.

محمودزاده گفت: البته در این زمینه باید شرکای آموزش و پرورش نیز به کمک نظام تعلیم و تربیت بیایند تا روند کیفی‌سازی تعلیم و تربیت را در ابعاد مختلف و بر اساس سند تحول شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود: از ۲۵ عنصر تأثیرگذار و تحول‌آفرین در سند آموزش و پرورش پنج محور متعلق به معلم است و ما معلم را محور تحول آموزش و پرورش می‌دانیم و بر این باوریم اگر معلمان ما توانمند باشند، نظام آموزش و پرورش بدون وقفه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.


11659331
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است