استانی 13:41 - 07 مرداد 1400
کارشناس دینی:
ایسنا/زنجان کارشناس دینی گفت: برگزاری جشن عید غدیر لازم اما کافی نیست و همه باید در ترویج فرهنگ غدیر کوشا باشند.

برگزاری جشن عید غدیر لازم اما کافی نیست

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، سبک زندگی ولایی و دوری از تجملات را از پیام‌های مهم غدیر خواند و اظهار کرد: مراسم عید غدیر هم باید مثل عاشورا برگزار شود اما این کار به تلاش و فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

وی به فضائل غدیر اشاره و از آن روز به‌ عنوان یک عید برای مسلمانان نام برد و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند به من تبریک بگویید که همانا خداوند مرا به نبوت و اهل‌بیتم را به امامت برگزید.

این مسئول با بیان اینکه طبق فرمایش امام رضا (ع) غدیر در آسمان بیشتر از زمین شهرت دارد و به همین خاطر برای برگزاری جشن و مراسم غدیر باید تلاش زیادی انجام شود، افزود: همان‌طور که عاشورا و اربعین هم با تلاش‌های چندین ساله به این مرحله رسیده، در این که غدیر هم باید مثل مراسم عاشورا برگزار شود شکی نیست اما به تلاش و فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

امام جمعه سلطانیه، برگزاری جشن عید غدیر را لازم اما ناکافی دانست و افزود: برگزاری جشن غدیر باید همراه با انتقال اهداف و فرهنگ غدیر به جامعه باشد؛ چراکه ولایت‌محوری مهم‌ترین پیام غدیر است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ما با وجود قرآن و اهل‌بیت (ع) یک فرهنگ غنی است و با وجود آن‌ها تقلید از فرهنگ بیگانه، کفران نعمت است، تاکید کرد: سبک زندگی ولایی در زندگی فردی و اجتماعی از جمله مراسم ازدواج و دوری از تجملات در زندگی پیام دیگر غدیر است.

حسینی‌نسب بیان کرد: هم‌زمان با عید غدیر مراسم بزرگداشت عید غدیر در شب عید در مسجد باب‌الحوائج (مصلای نماز جمعه) سلطانیه و نیز کاروان شادی در روز عید در سلطانیه با همت جوانان انقلابی و ولایت‌مدار برگزار خواهد شد.

وی به آیات مربوط به ولایت در قرآن اشاره کرد و با بیان اینکه آیات تبلیغ و اکمال از آیات مربوط به عید غدیر و ولایت امیرالمؤمنین (ع) است، خاطرنشان کرد: بر اساس آیه اکمال، روز غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت، یأس کفار و رضایت به دین اسلام است که بر اساس آیه تبلیغ اگر پیامبر، ولایت امیرالمؤمنین را ابلاغ نمی‌کردند، اعمالش باطل می‌شد.

انتهای پیام


11166821
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است