اجتماعی 10:24 - 28 خرداد 1403
باشگاه خبرنگاران ۷ حاجی ایرانی جان باختند
رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، تعداد زائران فوت‌شده از ابتدای حج تا روز گذشته را ۷ نفر اعلام کرد.

۷ حاجی ایرانی جان باختند

پیرحسین کولیوند تعداد زائران فوت‌شده در حج امسال را نصف درگذشتگان حج سال گذشته اعلام کرد و گفت: از ابتدای عملیات حج تا یکشنبه ۲۷ خرداد، ۷ زائر ایرانی جان باخته‌اند.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، تعدادی از این زائران بیماری زمینه‌ای داشتند، ولی تعدادی دیگر در اثر گرمازدگی جان باخته‌اند.

او اضافه کرد: فقط در نخستین روز حضور زائران در منا، که در عربستان عید قربان بود و زائران گرم‌ترین روز این کشور را پشت سر گذاشتند و اعمال زیادی را انجام دادند، ۳ نفر زائر ایرانی جان باختند.

کولیوند همچنین گفت: حدود ۵ هزار زائر ایرانی نیز به بیمارستان‌های صحرایی و موکب‌های ۹ گانه در عرفات مراجعه کردند که با توجه به اینکه در ۹ منطقه پزشک مستقر شده بود، ازدحامی پیش نیامد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: در هماهنگی با هلال احمر و مقامات بهداشت و درمان مکه، یک فروند بالگرد فقط به ایران برای روز عرفه اختصاص داده شده بود، که البته نیازی نشد. هماهنگی خوبی با سعودی‌ها از نظر پزشکی و سلامت ایجاد شده و تجهیزات و امکانات بیمارستانی در اختیارمان قرار دارد.

کولیوند گفت: بیمارستان‌های صحرایی بخش ویژه آزمایشگاه، سونوگرافی، مددکاری و کمک به گمشدگان و بخش به‌ویژه زنان دارد و امسال از محلول‌های پیشگیری از گرمازدگی استفاده شد که توانستیم خیلی از مراجعان را سرپایی درمان کنیم.

او ادامه داد: با وجود آنکه تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی هلال احمر در عرفات و روز نخست منا (عید قربان) بیشتر از سال گذشته بود، ولی شرایط خوب است. کاروان وقوف اضطراری که شامل زائران بیماران و زائران بستری‌شده در بیمارستانهاست با حمایت جمعیت هلال احمر و پزشکان، اعمالشان را انجام دادند و علاوه‌بر اینها، یک زائر مصری که هیچ علایم حیاتی نداشت، احیا و به بیمارستان سعودی منتقل شد.

کولیوند تاکید کرد: مراکز درمانی هلال احمر در منا در پذیرش بیماران کشور‌های دیگر هیچ محدودیتی ندارند.


12064323
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از به‌کارگیری حداکثر توان این ناوگان برای خدمت‌رسانی به شرکت‌کنندگان در مراسم چهلم شهدای خدمت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از خدمات‌رسانی این شرکت برای مراسم چهلم شهدای خدمت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از خدمات‌رسانی این شرکت برای مراسم چهلم شهدای خدمت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از رشد بیش از ۴۱ درصدی مجموع درآمد‌های واریزی به خزانه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری سازندگان ویدئو توهین به یک سرباز در فضای مجازی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» باند قاچاق اقلام ورزشی در تهران منهدم شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راه راهور فراجا گفت: محور فیروزکوه ـ سواد کوه تا اطلاع ثانوی مسدود شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تا این لحظه مفقود شدن ۳ نفر به هلال‌احمر اعلام شده که تلاش امدادگران برای پیدا کردن آنها ادامه دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۷ تهران از آمادگی شهرداری برای برگزاری مراسم اربعین رئیس جمهور شهید و همراهانش در مصلای تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس قوه قضاییه گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد به تضارب آرا و افکار است و تاکید دارد که با انجام گفتگو و همفکری بر مبنای مبانی مشخص، بسیاری از مشکلات جهانی قابل حل است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است