بین‌الملل 11:18 - 21 مرداد 1401
نروژ به عنوان جدیدترین کشور شمال اروپا پس از سوئد، فنلاند و دانمارک به پروژه تحت رهبری انگلیس برای آموزش نظامیان اوکراینی برای نبرد با روسیه پیوست.

نروژ به پروژه آموزش نظامیان اوکراینی در انگلیس پیوست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تلاش‌های کشورهای غربی برای اعمال فشار به روسیه، نروژ نیز به پروژه‌ آموزشی تحت رهبری انگلیس برای آموزش نظامیان اوکراینی پیوست.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، «بیورن آریلد گرام» وزیر دفاع نروژ اعلام کرد که کشورش در آموزش نظامیان اوکراینی در انگلیس ایفای سهم خواهد کرد.

وزیر دفاع اوکراین در بیانیه‌ای در جریان کنفرانس کمک‌های مالی به اوکراین که در «کپنهاگ» پایتخت دانمارک برگزار شد، گفت: نیروهای اوکراینی به شدت به آموزش و پرورش بیشتر نیاز دارند. نروژ نسبت به ابتکار بریتانیا برای آموزش سربازان اوکراینی در بریتانیا مثبت است. ما با مربیان در این آموزش پایه‌ای سربازان مانند چندین کشور دیگر شرکت خواهیم کرد».

گرام بر اهمیت حمایت بیشتر غرب از اوکراین در مقابل عملیات ویژه روسیه برای خلع‌ سلاح اوکراین و نازی‌زدایی این کشور تأکید کرد. او سه نکته کلیدی در ادامه راه را «هماهنگی، پیش بینی پذیری و پایداری» توصیف کرد.

وی ادامه داد: «ما باید از کمک‌های مالی سامانه‌های فردی و از ذخایر خود به سمت خریدهای بیشتر و مستقیم از صنعت دفاع حرکت کنیم. ما باید برای این امر بودجه‌ای را تخصیص دهیم و از اوکراین در فرایندهای تدارکات حکایت کنیم».

وی ادامه داد: «ما برای مدت طولانی در کنار اوکراین خواهیم بود. در عین حال، اوکراینی ها باید ظرفیت مدیریت و برنامه ریزی خود را ایجاد کنند و کشورهای غربی نیز باید در این زمینه به آنها کمک کنند».

طبق گزارش اسپوتنیک، پیش از این نروژ، نظامیان اوکراینی را در خصوص استفاده از توپخانه ام 109 در آلمان آموزش داده بود. نروژ جدیدترین کشور شمال اروپا محسوب می‌شود که به پروژه آموزش تحت رهبری انگلیس پیوسته است. پیش از این سوئد و فنلاند و دانمارک نیز متعهد شده بودند که به ترتیب 120، 20 و 130 مربی برای آموزش نظامیان اوکراینی تخصیص دهند.

روسیه در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کرد و از آن زمان کشورهای غربی با فشار تحریم‌ها علیه مسکو و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به کی‌یف به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زدند.

انتهای پیام/م


11651696
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده چین در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و عدم حمله زمینی به شهر جنوبی رفح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است