استانی 17:24 - 15 مرداد 1399
فرمانده ناوگان شمال:
ایسنا/گیلان فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه رسانه می تواند کلیدواژه راهکار مشکلات و کجروی ها را به مسئولین اطلاع رسانی کند، گفت: رسانه یک مدافع عمومی است که از حقوق شهروندان می‌تواند دفاع کند.

رسانه مدافع عمومی از حقوق شهروندان است

عبدالوهاب طاهری امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران بندر انزلی که در محل ناوگان نیرو دریایی این شهرستان برگزار شده بود، اظهار کرد: امروز ما در جنگ اطلاعات هستیم و رسانه های دلسوز می توانند در جامعه برای انتقال اخبار مفید و اثر گذار، موثر باشند.

وی با بیان اینکه رسانه می تواند کلیدواژه راهکار مشکلات، مسائل و کجروی ها را به مسئولین اطلاع رسانی کند، افزود: رسانه یک مدافع عمومی است که از حقوق شهروندان می‌تواند دفاع کند و با در نظر داشتن این مسئله خیر دنیا و آخرت شامل حال خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه خواهد شد.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ارتش یکی از نیروهایی است که همواره در موضوعات مختلف کشور و بحران ها حضور داشته است، گفت: تعاملات دوسویه بین ارتش و سپاه وجود دارد و در واقع همپوشانی با یکدیگر در مأموریت‌ها داریم.

طاهری تاکید کرد: معاندین همیشه سعی می‌کنند از هر حرفی به نفع خود استفاده کنند این رسانه‌های روشنگر هستند که باید حقایق را به مردم بیان کنند و باید بدانیم متفاوت بودن ماموریت بین ارتش و سپاه دلیل بر تضاد نیست.

وی با اشاره به اینکه یک سوم مرزهای ما آبی است در حالی که بیش از ۷۰ درصد واردات و صادرات غیرنفتی و ۹۷ درصد صادرات نفتی از طریق دریا انجام می‌شود، تصریح کرد: اینها یعنی ضرورت اینکه در عرصه دریا باید شاخصه‌های نظام را به خوبی بدانیم تا بتوانیم ایجاد امنیت داشته باشیم.

فرمانده ناوگان شمال و ارشد نظامی آجا در استان گیلان با بیان اینکه اقتصاد پویا نیازمند امنیت است و با توجه به اینکه اقتصاد ما دریا پایه است، گفت: بخش عمده و ویژه ای از امنیت دریا توسط نیروی دریایی ایجاد می شود.

طاهری با تاکید بر اینکه دریا همان اندازه که یک فرصت است یک تهدید هم به شمار می‌رود، گفت: اگر قرار باشد یک زمان در تقابل قدرت‌های دنیا باشیم از طریق دریا خواهد بود که همیشه این مسئله از طرف رهبری در مورد دریا و اهمیت امنیت آن که مستلزم یک نیروی توانمند است، گوشزد شده است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام جعفر صمدی، مدیر عقیدتی سیاسی ناوگان شمال و ارشد نظامی آجا در استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، اظهار کرد: خبرنگاران در آگاهی بخشی و روشنگری اقشار جامعه نقش بزرگی دارند.

صمدی گفت: تلاش شما باعث می‌شود جامعه ما به سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی حرکت کند و روز خبرنگار بهانه‌ای برای پاسداشت تلاش انسان هایی است که قلم آزاد دارند و برای دستیابی به حقیقت تلاش می‌کنند.

مدیر عقیدتی سیاسی ناوگان شمال و ارشد نظامی آجا در استان گیلان تاکید کرد: خبرنگاری با اینکه راه پرخطری است ولی راه حق طلبی است و امیدوارم که شما خبرنگاران در این مسیر گام برداشته و قلم در دست بگیرید.

انتهای پیام


10654458
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است