فرهنگی‌هنری 10:46 - 09 مهر 1399
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ضمن تشریح روند سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان شهر تهران گفت: پیش بینی ما این است که تا نیمه مهر امر سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان به اتمام برسد.

ادامه فعالیت پایگاههای سنجش سلامت تا نیمه مهر/زمان آغاز غربالگری پیش دبستانی ها فعلا معلوم نیست

شهناز کریمی در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین روند سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان شهر تهران توضیح داد و در این باره اظهار کرد: سنجش سلامت حدود ۱۰۰ هزار نوآموز انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون ۱۰ پایگاه سنجش در سطح شهر فعال است و آن دسته از خانواده هایی که از سنجش سلامت فرزندشان جامانده اند می توانند نوبت بگیرند و مراجعه کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در پاسخ به اینکه پایگاه های سنجش تا چه تاریخی فعال خواهند بود؟ گفت: تقریبا ۲۰۰۰ نفر دیگر در نوبت هستند و پایگاه ها تا ۱۶ مهر نیز به خانواده ها نوبت داده اند. پیش بینی ما این است که تا نیمه مهر امر سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان به اتمام برسد.

کریمی درباره سنجش سلامت کوکان پیش دبستانی نیز گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تصمیم گیری درباره زمان انجام سنجش برای کودکان پیش دبستانی برعهده ستاد سنجش استان است. فعلا منتظریم آمار متقاضیان سنجش در دوره پیش دبستان را از اداره کل دریافت کنیم. در این صورت تعدادی از پایگاه ها را با توجه به تعداد نوآموزها و فراوانی شان در هرمنطقه دوباره فعال می کنیم.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، سال گذشته حدود ۱۲ هزار کودک پیش دبستانی تحت غربالگری های طرح سنجش سلامت قرار گرفتند.

وی همچنین اعلام کرد که از مجموع نوآموزان بدو ورود به دبستان که تحت سنجش قرار گرفتند، ۸۰۰۰ نفر ارجاع تخصصی خورده اند که شامل تست مجدد و تخصصی بینایی، شنوایی، هوش و ... می شود. این تعداد از دانش آموزان وارد مدارس استثنایی شده اند و مابقی در مدارس عادی تحصیل می کنند.

انتهای پیام


10741413
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» احمد ابوالقاسمی با حضور در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق از نسبت فامیلی‌اش با علیرضا قربانی، خواننده کشورمان گفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تصویربرداری سریال «غریبه» به کارگردانی سروش محمدزاده به پایان رسیده و به زودی روی آنتن تلویزیون می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: سازمان اوقاف توجه ویژه‌ای به دانش بنیان‌ها دارد و در صدد هستیم همه وقف را به صورت دانش بنیان ارائه کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است