اجتماعی 16:56 - 01 آبان 1400

خانه جهادگران تاسیس شد

به گزارش خبرنگار مهر، به همت جمعی از فعالان عرصه حرکت‌های جهادی کشور، خانه جهادگران تأسیس و فعالیت خود را آغاز نمود؛ این مجموعه مردم پایه که از گروه‌ها و فعالان حوزه‌های جهادی و محرومیت زدایی شکل گرفته قصد دارد تا با برنامه ریزی مدون و بر اساس تجربیات گذشته و دانش بومی و روز خلأهای موجود جریان جهادی را پوشش دهد.

از آنجا که جریان جهادی، ثمرات و برکات فراوانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته و مقام معظم رهبری همیشه به این شجره طیبه توجه ویژه داشتند، حفظ و صیانت از آن از مهم‌ترین دغدغه‌های جهادگران بوده به خصوص کسانی که در شکل گیری و رشد آن نقش بسزایی داشته‌اند بر این اساس خانه جهادگران که متشکل از نسل‌های مختلف جهادگران است قصد دارد تا ضمن حمایت از فعالین جهادی از انحرافات و خطرات احتمالی پیش روی این گفتمان و اندیشه نیز صیانت نماید، خطراتی مانند؛ سیاست زدگی، سازمانی و دولتی شدن، اضمحلال و از تکاپو افتادن و...

خانه جهادگران قصد دارد طبق منویات مقام عظمای ولایت و پیرو قوانین و اسناد بالادستی کشور، ضمن مطالبه گری تا حد توان به مسئولین و نهادها و سازمان‌های کشور کمک نماید.

دبیر خانه‌جهادگران اعلام نمود به زودی مانیفست و نقشه راه فعالیت خانه را اعلام و اعضای آن را معرفی می‌نماید وی اشاره نمود این مجموعه از افراد با سابقه جهادی و کسانی تشکیل شده که عمر و زندگی خود را در راه پر خیر و برکت کمک به محرومین و نیازمندان در جای جای ایران عزیز صرف نموده‌اند.

بررسی و آسیب شناسی وضعیت گذشته و حال جریان جهادی با رویکردی علمی و نگاه به آینده، انعطاف پذیری و حضور به موقع در مسائل و بحران‌های مختلف ملی و منطقه‌ای، مردم پایه بودن و خود جوش ماندن، از اصول و خط مشی‌های محوری و بنیادین این مجموعه است.

دو راهبرد کلان این مجموعه بر اساس منظومه فکری و نقشه جامع تدوین شده آن: حمایت و صیانت از گفتمان ناب و جریان اصیل جهادی است.

و همچنین ارائه خدماتی مانند حمایت از خانواده شهدا و جانبازان جهادی می‌باشد.

برنامه‌های خانه در سه سطح کوتاه، میان و بلند مدت تدوین گردیده که به عنوان نمونه ایجاد صندوق حمایتی از جهادگران یکی از این برنامه‌ها است.

سال‌ها بود که خلأ یک مجموعه مردم پایه که بتواند از جهادگران حمایت و پشتیبانی نماید به شدت حس می‌گردید امید است به برکت ولادت رسول اکرم حضرت ختمی مرتبت (ص) و امام صادق (ع) این مجموعه مردمی به شجره طیبه‌ای تبدیل گردد تا بتواند این کمبود را جبران نماید.

خانه جهادگران افزود: این خانه قصد هدایت، رهبری، هماهنگی، راهبری گروه‌های جهادی را ندارد و سعی می‌کند در سطحی کلان‌تر فعالیت نموده و در جهت اجرایی نمودن فرمایشات امام خامنه‌ای اقدام نماید.

خانه جهادگران در آستانه تأسیس خود بیانیه‌ای را به شرح ذیل منتشر کرده است:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین

تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ ۚ ذَٰلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

به خدا و فرستاده او بگروید و در راه خدا با مال و جانتان جهاد کنید. اگر بدانید، این برای شما بهتر است (صف ۱۱)

در آستانه زادروز حضرت ختمی‌مرتبت (ص)، طلوع صبح صادق آل محمد و هفته وحدت جمعی از خادمان حرکت¬های جهادی خودجوش، مردمی و مستقل کشور در بیش از دو دهه گذشته، ضمن تبریک این ایام سرتاسر نور و برکت به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عج)، محضر رهبر معظم انقلاب (حفظه ا…) و آحاد مردم شریف ایران، بازآفرینی و مجاهدت در جریانی ولایی، آتش به اختیار و مردمی را هم¬پیمان گشته¬ایم.

انقلاب اسلامی ایران امروز شجره¬ی طیبه‌ای است که با «هدایت الهی و قلب نورانی و اندیشه‌ی بزرگ امام خمینیره» غرس و به دستان مبارک ولایت و جانشین بر حق آن عزیز سفرکرده، تحت توجهات حضرت ولی¬عصر (عج) آبیاری و بالنده شده است و در سایه‌سار این موجودیت مبارک؛ گویی خداوند در اوج بدمستی¬های شجره¬ی خبیثه¬ی طاغوت‌ها و عصیانگران مرحله¬ای دیگر از تام شدن نور خود را برای برنامه¬های الهی پیش‌روی بشریت به منصه بروز و ظهور رسانیده است. در مسیر نورانی تبعیت از ولایت الله و تحقق «یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النّورِ»، اینک ماییم و رسالت بندگی، عبد بودنی از جنس «عِبَاداً لَنا»، عبد بودنی در حریم مولا و ولایت و بنده در حریم مولا، همچون گلی است در تبعیت محضِ خواستِ ولی...

امروز شناختِ فضا جریان¬های صحیح و قرار گرفتن در بستری که علیرغم تمامی محدودیت¬ها و دشمنی¬هایی که اراده اطفا نور حق را نموده¬اند؛ وظیفه‌ایست بر دوش یکایک فرزندان و رهروان ولایت...

انقلابی که مقصد و آرمان آن ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عُظمی (ارواحنافداه) است، اهدافش خلاصه در فعلِ حاضر و مقید به زمان حال نمی¬شود. تمام جهت‌گیری‌هایش به سمت آن غایت القصوی است. هرلحظه و هر خدمتی در این راستا ارزش پیدا می¬کند و هر معروفی خارج از این راستا، هرچند معروف است اما قیمتش و فعلش «جَهد فینَا» نیست، زیرا هر چیز و همه‌کس برای مهدی (‌عج) و به‌سوی مهدی (عج) در این نظام هستی صاحب قیمت و ارزش‌اند که نظام هستی مقید به امام (ع) است. هر فعل و ساختار و موجودیتی آن زمانی صاحب قیمت می¬شوند که ایران را بلکه عالم را حریم امام زمان (عج) و ولایت بدانند و نسبت خویش را با ایشان به‌درستی شناخته و در این عرصه بندگی و خدمت نماید.

به همین جهت و با همین رویکرد، هم‌داستان با رهبر معظم انقلاب در دومین گام انقلاب الهی و شکوهمند اسلامی ایران و به تعبیر ایشان «دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی» و منطبق بر سومین برکتِ بزرگ انقلاب برشمرده توسط معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که همانا «به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه‌ی خدمت‌رسانی» می-باشد و در جهت همه¬گیری فعالیت¬های آتش به اختیاری در کشور با توصیف عینی: «همه‌ی گروه‌های مؤمن درزمینه‌های مختلف، هر کاری که برایشان میسّر است و مطابق با قوانین کشور و مصلحت کشور [است]، باید انجام بدهند و معطّل کسی نباید بمانند»، با امید به رویش شجره طیبه دیگری از جنس شکل¬گیری یک نهضت جهادی و گفتمان ولایی، عمومی، مردمی، فراگیر، دغدغه¬مند، فراسازمانی و فرانهادی برآنیم که در جهت احتراز از قرارگیری در کانون رقابت¬های منفعت¬طلبانه و قیّم¬مآبانه¬ی فردی و نهادی، یارکشی¬ها و تعارضات سیاسی و سازمانی و فاصله‌گیری از هزینه شدن جریانات اصیل و مردمی جهادی که خود را وامدار معارف غنی اسلامی، سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و برخاسته از منویات امامین انقلاب اسلامی ایران می¬داند بر ماهیت آتش به اختیار و مردمی خویش تأکید کرده و همان‌گونه که تا امروز این جریان عظیم معرفتی و مردمی، بستر تولد نهادهایی خدمت¬رسان از جنس جهادسازندگی در عرصه¬های عمرانی و سازندگی کشور و بسیج سازندگی در جهت پر کردن اوقات فراغت و خودسازی جوانان و نوجوانان با رویکرد جهادی در کشور گردیده است، کماکان الگوساز و جریان ساز باشد.

به همین سبب جمعی از گروه¬ها، مجموعه‌ها و فعالان حرکت¬های جهادیِ مردمی، غیروابسته ی نهادی و بعضاً باسابقه‌ای بیش از دو دهه فعالیت در سطح کشور که کماکان بر سر آرمان¬ صیانت از حریم مولا (عج) و ولایت جملگی هم‌داستانیم و عبدانه در حریم مولا نقص¬ها را به‌دوراز غیرت و حمیت بندگی می¬پنداریم؛ بر آن شدیم که با مطالعه، رصد، تحلیل و توجه به آینده¬ی الهی و معهودِ در پیش روی انقلاب اسلامی ایران، موجودیت «خانه جهادگران» را به‌عنوان مأمنی جهادی، مؤمنانه، ولایتمدار، جریان¬ساز، دوراندیش، تخصصی، خودجوش، مطالبه¬گر، آتش به اختیار، دانش¬مدار، متعلق به عموم دلسوزان کشور و تشنه¬ی خدمت، اعلام نموده و ضمن دعوت از همه¬ی جریانات جهادی هم‌سنخ و هم‌داستان، آمادگی خود را برای انجام هر مجاهدت و بذل جان ناقابلمان در تبعیت از ولایت که غایت القصوی جملگی یاران است، ابراز داریم.»


11285207
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است