استانی 07:53 - 29 خرداد 1400
ایسنا/اصفهان گروهی از محققان امیدوارند که با کمک یک سیستم تصویربرداری بدون تماس با لیزر بتواند به پزشکان کمک کند و بیماری‌های چشمی را که باعث کوری می‌شوند، زودتر از آنچه اکنون ممکن است تشخیص داده و درمان کنند.

استفاده از فناوری لمسی در تشخیص سریع بیماری‌های چشمی

این فناوری جدید که توسط محققان مهندسی دانشگاه واترلو توسعه یافته است، برای شناسایی علائم واضح بیماری‌های کور کننده در خون و بافت شبکیه طراحی شده است. با این فناوری محققان امیدوارند که با ارائه جزئیات عملکردی چشم مانند اشباع و متابولیسم اکسیژن، نقشی حیاتی در تشخیص و مدیریت به موقع بیماری‌های کور کننده داشته باشند.

با روش‌های آزمایشی فعلی، بیماری‌هایی مانند تخریب ماکولای وابسته به سن، رتینوپاتی دیابتی و گلوکوم که مراحل اولیه هیچ علامتی ندارند و معمولاً فقط پس از تأثیر غیرقابل برگشت بینایی تشخیص داده می‌شوند که با این فناوری این بیماری ها را می توان زودتر تشخیص داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از "medicalxpress"، فناوری اختراع شده در هسته سیستم جدید به عنوان سنجش از دور فوتوآکوستیک (PARS) شناخته می شود. از لیزرهای چند رنگ برای تصویربرداری فوری از بافت انسان بدون لمس آن استفاده می کند که وقتی برای چشم استفاده می شود، رویکرد غیرتهاجمی و غیر تماسی به طور چشمگیری هم راحتی بیمار و هم دقت نتایج آزمایش را بهبود می بخشد.

محققان این پروژه امیدوارند که آزمایشات بالینی این طرح را تا دو سال آینده انجام دهند.

مقاله ای در مورد تحقیق، تصویربرداری چشمی عملکردی و ساختاری با استفاده از میکروسکوپ سنجش از دور در مجله Scientific Reports منتشر شده است.

انتهای پیام


11112252
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است