بین‌الملل 16:57 - 11 تیر 1403
کاپیتان یک ناو آمریکایی که به تازگی از دریای سرخ بازگشته است تاکید کرد که نیرو‌های آمریکایی نمی‌توانند با همه حملات یمن مقابله کنند.

اعتراف کاپیتان آمریکایی به ناتوانی مقابل یمن

شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا با توجه به چالش‌هایی که در دریای سرخ ناشی از عملیات نیرو‌های مسلح یمن که کشتی‌های صهیونیستی و ناقض تحریم‌ها را در حمایت از غزه هدف قرار می‌دهند، با جرمی رابرتسون، کاپیتان ناوشکن آمریکایی یو اس اس کارنی مصاحبه کرد.

براساس گزارش المیادین، رابرتسون در مصاحبه خود گفت: در ماه مه گذشته، ناوشکن یو اس اس کارنی در پایان یک سفر ۷ ماهه به خاورمیانه به خانه خود در میپورت، فلوریدا بازگشت. 

کاپیتان آمریکایی در خصوص مقابله با نیروهای یمن گفت: مدت زیادی است که هیچ کشتی نیروی دریایی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم چنین نبردی انجام نداده است. 

رابرتسون با بازگویی وقایع دریای سرخ، اعتراف کرد که موشک‌های بالستیک یمن بیش از همه او را نگران کرده است و در ادامه افزود: شما به چیزی نگاه می‌کنید که با سرعت ۵ یا ۶ ماخ به سمت شما می‌آید و شما ۱۵ تا ۳۰ ثانیه فرصت دارید تا تصمیم بگیرید. 

او فاش کرد که این اولین آزمایش واقعی نیروی دریایی تا به حال در برابر موشک‌های مافوق صوت است و توضیح داد که کامپیوتر تعیین می‌کند که موشک کجا می‌رود و ارتفاع و همه مشخصات آن به چه صورت است، اما انسان‌ها باید دکمه‌ها را فشار دهند.

او با تایید اینکه ناوشکن آمریکایی موشک‌های یک میلیون دلاری را به سمت پهپاد‌های هزار دلاری شلیک می‌کند، اذعان داشت که ناو کارنی و دیگر کشتی‌های نیروی دریایی که در دریای سرخ گشت زنی می‌کنند، قادر به دفع تمامی حملات یمنی‌ها نیستند.

عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله با تاکید بر اینکه نمی‌توان از توانایی‌های موشکی پیشرفته نیرو‌های مسلح یمن اجتناب و یا از آن جلوگیری کرد، گفت که عملیات در یمن به وضوح بر نیرو‌های آمریکایی، صهیونیستی و انگلیسی تأثیر می‌گذارد. 

مترجم: مینا عظیمی


12069036
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر لبنان را تهدید به یک جنگ همه جانبه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب الله لبنان از حمله موفقیت آمیز به پایگاهی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: پس از عقب‌نشینی ارتش از نوار غزه، حماس به سرعت کنترل بر این منطقه را از سر خواهد گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه بایدن به فرانسه سفر کرد تا درخصوص درگیری میان حزب الله و اسرائیل با مقامات کاخ الیزه مشورت کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام روس معتقد است ایالات متحده، ایروان و باکو را به نشست سران ناتو دعوت کرد تا آنها را از مسکو جدا کند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نظرسنجی شبکه سی ان ان نشان داد که ۷۵ درصد آمریکایی معتقدند شانس دموکرات‌ها اگر نامزدی غیر بایدن داشتند، برای پیروز بیشتر بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور چین در حاشیه نشست شانگهای از پیوستن سریع قزاقستان به بریکس که به تازگی درخواست عضویت خود را ثبت کرده‌، حمایت کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مجله انگلیسی با بررسی قابلیت‌های حزب‌الله اعلام کرد در صورت وقوع جنگ، رژیم صهیونیستی بیشترین رگبار موشک را در طول تاریخ دریافت خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کرملین گزارش رسانه‌های غربی درباره گفتگوی پوتین و ترامپ درباره اوکراین را رد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته نشریه آمریکایی اینترسپت واشنگتن در تعقیب جاه طلبی‌ها و اهداف خود ممنوعیت‌ها و هنجار‌های اخلاقی را زیرپا می‌گذارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است