اجتماعی 18:31 - 10 مهر 1401

کاهش ۳ دقیقه‌ای سرفاصله های مترو همزمان با آغاز ماه مهر

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، مهم‌ترین اقدامات استقبال از مهر، اظهار داشت: بخش‌های مختلف شهرداری از مدت‌ها قبل برنامه‌های مختلفی را برای خدمت‌رسانی مناسب به دانش‌آموزان و دانشجویانی که بعد از ۲ سال شرایط کرونایی به کلاس بر می‌گردند، تدارک دیدند.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی ترافیک صبح‌گاهی، افزود: برای مدیریت هرچه بهتر این ترافیک اقدامات گسترده‌ای در حوزه حمل‌ونقل تدارک دیده شد. مثلاً بیش از ۲۵۰۰ عدد علائم ترافیکی جدید در سطح شهر نصب گردید یا ۱۲۰۰ کیلومتر از بزرگ‌راه‌های تهران خط‌کشی شد.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به فراخوان سازمان تاکسیرانی از کلیه پیمانکاران و رانندگان علاقمند برای مشارکت در ساماندهی سرویس مدارس، اضافه کرد: تا انتهای ماه شهریور بیش از ۱۳۰ شرکت و ۱۷۳۰ راننده برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به دانش‌آموزان در سامانه مربوطه تأیید و احراز صلاحیت شدند.

محمدخانی هم‌چنین بابیان این‌که جلسات منظمی مابین مسؤلان حوزه حمل‌ونقل شهرداری و پلیس راهور برگزار شده، از فعال شدن گشت مشترک سازمان تاکسیرانی و پلیس برای نظارت هرچه بهتر بر فعالیت تاکسی‌های شهری خبر داد و گفت: هم‌چنین نظارت برخط تصویری از خطوط مختلف تاکسیرانی برای مدیریت بهتر فعال شده است.

وی در پاسخ به این سوال که در حوزه مترو برای خدمت‌رسانی به شهروندان در استقبال از مهر چه تمهیداتی اندیشیده شده، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای پایین‌ترین فاصله هدوی (۳.۵ دقیقه) در همه خطوط ۷ گانه متروی تهران است. هم‌چنین همکاران ما برای اعزام‌های فوق‌العاده در زمان‌های پیک برنامه‌ریزی کرده‌اند.

سخنگوی شهرداری تهران رایگان کردن بلیت مترو در هفته اول مهر ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: نظافت ویژه بیش از ۱۰۰ رام قطار، اتمام تعمیرات ۲ رام قطار برای هفته اول مهر، آماده‌سازی و فعال کردن پله‌برقی‌های خاموش و افزایش سرویس‌دهی ایستگاه هشتگرد تا ساعت ۱۸ از دیگر اقدامات است.

محمدخانی تأکید کرد: البته بلیت اتوبوس‌های شهری نیز در هفته اول ماه مهر ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان اعلام شد و همکاران من در شرکت اتوبوس‌رانی، بیش از ۱۶۵۰ مورد اتوبوس را برای استقبال از این عزیزان شست‌وشوی ویژه انجام داده و ۴۰۰ راننده جدید پایه یک را آموزش و استخدام کردند.

وی ابراز امیدواری کرد اقدامات شهرداری تهران در «استقبال از مهر» موجبات رضایت هرچه بیشتر شهروندان محترم تهرانی را فراهم آورد.


11700900
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک جرم شناس به پلیس پیشنهاد کرد تا در راستای افزایش بازدارندگی مجازات مجرمان، دوره‌های آموزش و چک لیست‌هایی را برای ماموران میدانی خود پیش‌بینی کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است