استانی 00:50 - 05 خرداد 1402

نرخ ۱۶ درصدی بیکاری در شهرستان سرایان

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر رضوی، فرماندار سرایان پنجشنبه شب در شورای اداری استان اظهار داشت: باید انجام کارها اولویت بندی شده و در مورد آنها برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: حوزه بهداشت، اشتغال و تولید، راه‌ها و آب از مسائل اساسی شهرستان است.

فرماندار سرایان بیان کرد: کیفیت خدمات بهداشت و درمان قصه پر غصه‌ای در سرایان بوده و متأسفانه مردم شهرستان این خدمات را با کیفیت مناسبی دریافت نمی‌کنند.

رضوی ادامه داد: توسعه بیمارستان سرایان از ۳۲ به ۶۴ تخت خوابی و تسریع در عملیات اجرایی آن از درخواست‌های مردم شهرستان در حوزه بهداشت و درمان است.

فرماندار سرایان با بیان اینکه اشتغال و تولید در سرایان مبتنی بر کشاورزی و دامداری است به طوری که ممر درآمد ۹۵ درصد مردم این منطقه است، بیان داشت: متأسفانه خشکسالی سبب ایجاد مشکل برای کشاورزان و دامداران این شهرستان شده است.

رضوی با اشاره به اینکه شاخص ترین محصول معدنی سرایان بنتونیت بوده که این شهرستان را به عنوان پایتخت بنتونیت ایران معرفی کرده است، یادآور شد: در حوزه گردشگری اقامتگاه‌های بوم گردی توسعه و گردشگری نجومی در حال گسترش است.

وی ادامه داد: شهرستان سرایان بهشت منجمان و کویر نوردان و به عنوان امن ترین کویر استان مطرح است.

فرماندار سرایان بیان کرد: فرآوری محصولات کشاورزی و مواد معدنی این شهرستان به ویژه بنتونیت می‌تواند به حوزه اشتغال آن کمک کند به طوری که در حال حاضر نرخ بیکاری شهرستان ۱۶ درصد بوده و این دو برابر نرخ بیکاری استان است.

رضوی با بیان اینکه چند واحد تولیدی در این شهرستان رها شده و می‌توانیم حلقه‌های صنایع را داشته باشیم، یادآور شد: سرمایه گذاری روی زیرساخت‌ها پیشنهاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تراز منفی بانک‌های شهرستان و استان با توجه به اینکه درآمد خانواده‌ها کشاورزی بوده تا تسهیلات دولت در حوزه‌های مختلف جذب کنند، متذکر شد: دشت سرایان دشت فوق بحرانی تعریف شده اما در توزیع منابع و طرح‌ها اعتبارات اندکی به شهرستان اختصاص داده می‌شود.

فرماندار سرایان تصریح کرد: ۳۵ درصد شبکه آب شهرستان فرسوده بوده که نیاز به بازسازی دارد.

رضوی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته اتفاق خوبی در حوزه راه‌ها رخ داده و عقب ماندگی‌های که در گذشته وجود داشته نیاز به توجه ویژه‌تری دارد.


11900066
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است