بین‌الملل 08:34 - 24 مرداد 1401
حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به ریف دمشق و برخی نقاط در طرطوس، دست‌کم شش کشته و مجروح برجای گذاشت.

جزئیات تجاوز شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی سوریه، شمار قربانیان تجاوز شب گذشته رژیم صهیونیستی به جنوب و غرب سوریه را سه کشته و سه مجروح اعلام کرد.

سانا به نقل از یک منبع آگاه نظامی سوریه، نوشت که دشمن اسرائیلی با شلیک موشک، برخی نقاط حومه دمشق را هدف حمله قرار داد و همزمان با این تجاوز، از سمت دریا برخی نقاط از جنوب استان طرطوس را هدف قرار داد و این حمله به کشته شدن سه نظامی و مجروحیت سه تن دیگر و وارد آمدن خسارات مادی منجر شد.

وی افزود که حوالی ساعت ۲۰:۵۰ شب گذشته به وقت دمشق، دشمن صهیونیست از جانب جنوب شرق بیروت، برخی مناطق در ریف دمشق را هدف قرار داد و همزمان با آن از جهت دریا، برخی نقاط در جنوب طرطوس را هدف حمله قرار داد. پدافند هوایی سوریه نیز این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کرد.

از سوی دیگر، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» وابسته به مخالفان دمشق نیز با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن سه نظامی سوریه و مجروحیت چند تن دیگر در پی حمله موشکی اسرائیل به پایگاه هوایی و رادار در روستای «ابوعفصه» که در پنج کیلومتری جنوب شهر طرطوس قرار دارد، خبر داد و اعلام کرد که مقرهای هدف قرار گرفته‌شده در حمله شب گذشته، در فاصله هشت کیلومتری یک پایگاه نظامی روسیه قرار داشت.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی در این حمله، مقرهای نظامی سوریه را هدف قرار داده و صدای انفجارهای مهیبی از این مقرها به گوش رسیده است.

شب گذشته بود که منابع خبری از فعال شدن سامانه پدافندی در طرطوس واقع در غرب سوریه خبر دادند.شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که این حملات توسط جنگنده‌های این رژیم صورت گرفته است. 

اما گزارشهای تأیید نشده هم حاکی از این بود که صدای چند انفجار در طرطوس شنیده شده و دستکم دو موشک از حریم هوایی لبنان به سمت سوریه شلیک شده است. برخی منابع لبنانی اما تعداد موشکها را هشت عدد اعلام کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از خبرنگار خود در طرطوس، گزارش داد که صدای چند انفجار در این شهر به گوش رسیده است و تحقیقات برای علت آن همچنان ادامه دارد. سانا همچنین خبر داد که حملاتی به منطقه «قلمون» در مرزهای لبنان و سوریه صورت گرفته است.

تیر ماه گذشته هم رژیم صهیونیستی به شهرستان «الحمیدیه» در جنوب طرطوس حمله موشکی انجام داد. این حمله با چند موشک از فراز دریای مدیترانه در غرب طرابلس، چند مرغداری در اطراف شهرستان الحمیدیه در جنوب طرطوس را هدف قرار داد و این حمله به مجروح شدن دو غیرنظامی از جمله یک زن منجر شد و خسارت مالی نیز بر جا گذاشت.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان  به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند، رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند. 

انتهای پیام/

 


11654707
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است