بین‌الملل 12:10 - 11 تیر 1403
مشاور سابق ترامپ به دلیل توهین به کنگره امروز خود را به زندان تسلیم کرد تا محکومیت چهار ماهه خود را سپری کند.

مشاور سابق ترامپ به زندان افتاد

استیو بنن، مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا امروز دوشنبه راهی زندان می‌شود تا محکومیت چهار ماهه خود را به اتهام توهین به کنگره آغاز کند.

براساس گزارش آر تی، بنن (۷۰ ساله) در ژوئیه ۲۰۲۲ به دلیل پاسخ ندادن به احضاریه برای شهادت در مقابل کمیته کنگره که حمله به ساختمان کنگره توسط حامیان ترامپ در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ را بررسی می‌کرد، محکوم شد.

در آن روز ترامپ از حامیان خود خواست به واشنگتن بروند و در پستی در پلتفرم ایکس گفت: تظاهرات بزرگ در واشنگتن در ۶ ژانویه. آنجا باشید، صدای ما بلند خواهد بود! 

حمله خشونت آمیز متعاقب آن منجر به بسته شدن ساختمان کنگره و توقف جلسه صدور حکم جو بایدن، به عنوان رئیس‌جمهور شد. در همین حال نمایندگان آمریکایی فرار کردند، پنج نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

بنن در اکتبر ۲۰۲۲ به چهار ماه زندان محکوم شد، اما در حالی که دادگاه درخواست تجدیدنظر او را علیه محکومیت بررسی می‌کرد، مشاور ترامپ آزاد ماند. دادگاه استیناف فدرال ماه گذشته این حکم را تایید کرد. قاضی کارل نیکلاس نیز در همین راستا وثیقه او را در یک جلسه استماع در اوایل ژوئن لغو و او را در اول جولای به زندان محکوم کرد.

شخص ترامپ نیز به عنوان نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴ در حال حاضر با ۱۷ اتهام جنایی فدرال و ایالتی و همچنین با ۷۴ اتهام جنایی در موارد دیگر مواجه است.

مترجم: مینا عظیمی


12068920
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه بایدن به فرانسه سفر کرد تا درخصوص درگیری میان حزب الله و اسرائیل با مقامات کاخ الیزه مشورت کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام روس معتقد است ایالات متحده، ایروان و باکو را به نشست سران ناتو دعوت کرد تا آنها را از مسکو جدا کند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نظرسنجی شبکه سی ان ان نشان داد که ۷۵ درصد آمریکایی معتقدند شانس دموکرات‌ها اگر نامزدی غیر بایدن داشتند، برای پیروز بیشتر بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور چین در حاشیه نشست شانگهای از پیوستن سریع قزاقستان به بریکس که به تازگی درخواست عضویت خود را ثبت کرده‌، حمایت کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مجله انگلیسی با بررسی قابلیت‌های حزب‌الله اعلام کرد در صورت وقوع جنگ، رژیم صهیونیستی بیشترین رگبار موشک را در طول تاریخ دریافت خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کرملین گزارش رسانه‌های غربی درباره گفتگوی پوتین و ترامپ درباره اوکراین را رد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته نشریه آمریکایی اینترسپت واشنگتن در تعقیب جاه طلبی‌ها و اهداف خود ممنوعیت‌ها و هنجار‌های اخلاقی را زیرپا می‌گذارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده چهار لشکر ارتش رژیم صهیونیستی خطاب به نخست وزیر این رژیم گفتند که نیرو‌های آنان در غزه به حدی خسته‌اند که از پا افتاده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شورای وزیران عربستان در بیانیه‌ای بر ادامه تلاش‌ها برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل به غزه تاکید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک وب سایت صهیونیستی پیش‌بینی کرد در صورت وقوع یک درگیری بزرگ میان این رژیم و حزب الله، سکو‌های گاز در اراضی اشغالی هدف قرار خواهند گرفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است