علمی فناوری 10:23 - 28 مرداد 1401
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دانشجویان را نقطه امید مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: به برکت همت، نوآوری و تلاش شبانه‌روزی این جویندگان جوان علم و دانش، دروازه‌های معرفت به روی جامعه نخبگانی ما گشوده می‌شود.

وزیر علوم: دانشجویان نقطه امید ملت و نظام هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اولین طرح بصیرت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دختر سراسر کشور به میزبانی مشهد روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری، در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مشهد گفت: خداوند به شما فرزندان شهدا و جانبازان لطف کرده و به شما نعمت خانواده ایثارگر را داده و باید از خدا بخواهید به شما ظرفیت لازم را بدهد تا جایگاه و وجاهت خانواده را حفظ کنید، عاقبت به خیری شما در حفظ جایگاه خانواده است.

زلفی‌گل گفت: ایثارگران، آزادگان، فرزندان شاهد چشم و چراغ نظام و ملت هستند اما این عزیزان به خاطر مشکلات پدران و مادران جانباز و آزاده خود، همواره از چالش‌های پیدا و پنهان متعددی رنج می‌برند.

وی افزود: بسیاری از افراد عادی برخلاف تصور برخی از مردم، همه امکانات کشور در اختیار خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران قرار نگرفته بلکه شما از برخی خدمات فرهنگی برخوردار شده‌اید و نظام خود را موظف به ارائه این خدمات به خانواده شهدا و ایثارگران  می داند. 

وی اظهار داشت : بعضی افراد تصور می‌کنند که این عزیزان از همه امکانات مادی برای زندگی خود نیز برخوردار هستند که رویارویی با این باور نادرست، در شرایطی که فرزندان ایثارگران به خاطر مشکلات پدران و مادران جانباز و آزاده خود مشکلات زیستی متعددی هم دارند، فشار روانی ناشی از آن را دوچندان می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: با این حال، مصائب ناشی از زندگی با پدر و مادر ایثارگر یک سعادت بزرگ است و برخورداری از نعمت پدر و مادر ایثارگر، توفیق بزرگی است که نصیب و روزی فرزندان جانبازان و ایثارگران می‌شود.

وی دانشجویان را نقطه امید مردم و نظام دانست و گفت:  به برکت همت، نوآوری و تلاش شبانه‌روزی این جویندگان جوان علم و دانش، دروازه‌های معرفت به روی جامعه نخبگانی ما گشوده می‌شود و زمینه اثرگذاری دانشمندان ما از عرصه‌های ملی به عرصه‌های بین‌المللی تسری پیدا می‌کند اما حقیقت این است که با یک گل، بهار نمی‌شود و باید یک نهضت علم‌آموزی فراگیر در کشور ایجاد شود تا به برکت این شبکه به هم پیوسته از فرهیختگان و دانشمندان، کشور از نیاز به بیگانگان بی‌نیاز شود و تک‌تک اعضای این جامعه نخبگانی، بر جمعی از خانواده، دوستان و نزدیکان خود اثرگذار باشند.

وی خاطرنشان کرد: شما فرزندان عزیز ایثارگر و شاهد باید انسان‌های بزرگی شوید تا مملکت را نجات بدهید؛ آرزوی انسان هر چه بزرگتر باشد با تلاش می تواند به آن آرزوها دست یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نیاز تعهد دانشجویان کشور به فرهنگ مطالعه گفت: ایثارگر بودن والدین دانشجویان شهدا، جانبازان  و ایثارگر نشان‌دهنده آن است ایثارگری در این دانشجویان نهادینه شده و علم‌آموزی این عزیزان می‌تواند یک دانش با برکت و با کرامت باشد. بر همین اساس، از خداوند باریتعالی  می‌خواهیم که پیش از اعطای یک نعمت، ظرفیت و پتانسیل نعمت‌ها را در ما ایجاد کند تا به‌جای اینکه دانش بدون ظرفیت، زمینه هلاک افراد و جوامع را ایجاد کند، تعالی ما با دانش مسلح به ظرفیت میسر شود.

گفتنی است؛ طرح ملی ضیافت ایثار دانشجویان شاهد و ایثارگر دختر از ۲۰ تا ۲۷ مرداد ماه به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در انتهای این مراسم، از دانشجویان برترین گروه‌های ایثار، مسابقات ورزشی، برترین‌های فرهنگی (دل نوشته) شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور تجلیل شد.

انتهای پیام/


11659322
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس در حال تدوین است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کمیسیون اروپا اعلام کرد که به پلتفرم اجتماعی تیک‌تاک ۲۴ ساعت فرصت داد تا ارزیابی مخاطرات برنامه جدید خود، تیک‌تاک لایت را ارائه دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در پی تصادف شدید دو خودرو در اتوبان تهران-قم، کارشناسان اورژانس استان تهران فقط در ۱۴ دقیقه خود را با بالگرد به محل حادثه رساندند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ظاهراً پس از دریافت آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، یک خط باریک سبز رنگ روی نمایشگر گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ نمایان می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرستاری وزارت بهداشت از افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص بیماری‌ها هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: تقلب سازمان یافته در آزمون سراسری سال گذشته رخ نداده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا پایان فروردین توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است