سیاسی 07:36 - 27 خرداد 1403
وزیر کشور ضمن تاکید بر انسجام و هماهنگی در اجرای طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی کشور، گفت: این طرح در راستای توسعه ملی باید در کشور نهادینه شود.

طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی باید در کشور نهادینه شود

چهارمین جلسه شورای ملی طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی کشور عصر شنبه به ریاست احمد وحیدی، وزیر کشور و با حضور اعضا و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط و معاونان برخی وزارتخانه‌ها در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

وحیدی در این جلسه ضمن تشکر از اقداماتی که در ۱۸ ماه گذشته از شروع این طرح راهبردی در کشور انجام شده، به اهمیت انسجام و هماهنگی و تعیین نقش‌ها برای رسیدن به اهداف اشاره کرد و گفت: طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی باید با نگاه به حداکثرسازی در سود، بهره‌وری، صادرات و درون‌زایی دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه نتایج اجرای این طرح توسعه‌ای باید خودش را در خارج از مرز‌های کشور نیز نشان بدهد، افزود: کار‌های بسیار خوبی در این عرصه انجام شده است، اما با توجه به ظرفیت‌های ایران اسلامی همچنان تا رسیدن به اهداف فاصله داریم.

وزیر کشور با تاکید بر اهمیت سهیم کردن مردم در جهت تولید ثروت در اجرای طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی کشور و نقش بخش خصوصی، اظهار کرد: ارائه به موقع تسهیلات و تجهیزات و برنامه ریزی به موقع در استان‌ها می‌تواند در تکمیل طرح‌های توسعه‌ای زنجیره‌های ارزش راهبردی و رسیدن به اهداف از جمله تولید محصولات موثر باشد.

وزیر کشور پس از ارائه گزارش‌هایی از سوی نمایندگان دستگاه‌ها و استان‌ها در ارتباط با طرح‌های توسعه‌ای زنجیره‌های ارزش راهبردی و اهداف آن، از جمله در عرصه‌های آبزی‌پروری، انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر، گیاهان دارویی و تولید خرما، دستوراتی برای رفع برخی چالش‌های و مشکلات موجود و تسریع در زمان‌بندی اجرای طرح‌ها برای رسیدن به اهداف صادر کرد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور نیز در این نشست گزارشی اجمالی از اقدامات انجام شده در ۱۸ ماه آغاز به کار شورای ملی طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی کشور ارائه کرد.

محسن کوشش تبار، گفت: وزارت کشور درطرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی به دنبال سیاست‌گذاری به جای دستگاه‌های تخصصی نبوده است، اما در تلاش بوده در حمایت و هدایت استان‌ها در جهت تحقق سیاست‌های اجتماعی، اقتصادی و عمرانی دولت اهتمام لازم را داشته باشد.

وی افزود: هر سازوکار توسعه‌ای مستلزم یک زیر بنای حداقلی از حکمرانی و رسیدن به حکمرانی خوب است و وزارت کشور در این طرح به دنبال این است که چنین رویکردی را در استان‌ها نهادینه کند و امید است از یک حکمرانی مطلوبی در حوزه اقتصادی به کمک این طرح توسعه‌ای برخوردار بشویم.

وی با ارائه آماری از عملکرد‌ها در ۱۸ ماهی که طرح توسعه زنجیره‌های ارزش آغاز به کار کرده، گفت: بیش از ۴۳ جلسه هم اندیشی پیرامون زنجیره‌های ارزش با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در این مدت برگزار شده است.

وی با اشاره با ابلاغ اجرایی طرح توسعه زنجیره‌های ارزش به استانداری‌های سراسر کشور افزود: حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی به این بخش اختصاص یافت.

وی آموزش ۳۱ راهبر استانی طرح توسعه‌ای زنجیره‌های ارزش را بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت اعلام کرد و اظهار کرد: ما معتقدیم راهبران استانی یک ارزش افزوده بسیار قابل اتکایی برای پیشبرد طرح توسعه زنجیره‌های ارزش در آینده هستند.

استانداران سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس در چهارمین نشست شورای ملی طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی حضور داشتند و تنی چند از آنان نقطه نظرات خود را پیرامون موضوعات مطرح شده بیان کردند.

چهارمین نشست شورای ملی طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی کشور مصوبه‌هایی برای رسیدن به اهداف و چشم انداز‌های تعیین شده در راستای توسعه استفاده از انرژی خورشیدی، توسعه گیاهان دارویی و تولید خرما و توسعه آبزی‌پروری داشت


12063903
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به دو مقام سابق فرصت داد به مطالبی که درباره آنها در مناظره‌ها مطرح شده پاسخ دهند
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری حضور یافت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات مردم پاسخ داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به اقدامات کم نظیر دولت مردمی تحت مدیریت شهید رئیسی گفت: دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی و خدماتش به کشور به گونه‌ای شفاف و در مقابل دیدگان مردم شریف ایران اسلامی است که با سیاه‌نمایی‌ها قابل خدشه و انکار نیست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ریاست جمهوری گفت: دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی و خدماتش به کشور با سیاه‌نمایی‌ها قابل خدشه و انکار نیست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مناظره انتخاباتی با حضور سید شهاب‌الدین طباطبایی و مالک شریعتی شروع شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مناظره انتخاباتی با حضور سید شهاب‌الدین طباطبایی و مالک شریعتی برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرستادگان وزارت خارجه قزاقستان و سنگاپور با سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: نخبگان ما صد مسئله فوری کشور را شناسایی کردند و اگر آقای رئیسی شهید نمی‌شدند این مسائل را به سرانجام می‌رساندیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: نخبگان ما صد مسئله فوری کشور را شناسایی کردند و اگر آقای رئیسی شهید نمی‌شدند این مسائل را به سرانجام می‌رساندیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است