بین‌الملل 09:06 - 04 آذر 1401
قدرت هوایی و موشکی روسیه در بحبوحه جنگ این کشور با اوکراین، ناتو را به انجام رزمایش هوایی و ضد موشکی واداشت.

رزمایش شبیه‌سازی حمله هوایی، موشکی ناتو در  رومانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ناتو در تلاش برای ادامه تقویت نیروهای دفاعی در شرق اروپا و از بیم قدرت هوایی و موشکی روسیه ، تمرین شبیه‌سازی حمله موشکی و هوایی در رومانی انجام داد.

وبگاه «ارو تایمز» روز جمعه گزارش داد در حین این تمرین، سامانه دفاع هوایی «مامبا» ساخت فرانسه ی حمله شبیه سازی شده جنگنده‌های دشمن فرضی را دفع کرد.

 در این تمرین ترکیب جنگنده‌های دشمن فرضی، از جمله «اف-۱۶» ترکیه و یوروفایترهای اسپانیا و همچنین هواپیماهای جنگ الکترونیک «گرولر» آمریکا و جنگنده‌های «رافال» فرانسه حضور داشتند.  

«اوآنا لانژسکو» سخنگوی ناتو گفت: «در پاسخ به جنگ روسیه علیه اوکراین، به تقویت بازدارندگی و دفاع خود در بخش شرقی ائتلاف ادامه می‌دهیم. این شامل افزایش قابل توجه دفاع هوایی  با جنگنده‌ها و هواپیماهای تجسسی، دفاع هوایی و کشتی‌ها با قابلیت دفاع هوایی در دریا است. رزمایش‌هایی مانند این تضمین می‌کند که نیروهای ناتو می توانند باهم عمل کنند و به هر تهدیدی از هر جهت پاسخ دهند».

کشورهای غربی از زمان شروع عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین در ماه فوریه که در واکنش به نادیده گرفته شدن منافع امنیتی مسکو توسط ناتو و ادامه سیاست تحریک آمیز گسترش این ائتلاف نظامی به اجرا در آمد، به ارائه انواع کمک‌ها به اوکراین  و متحدان اروپایی ناتو با هدف مقابله با روسیه پرداختند.

در این بین، آمریکا مدت‌هاست با بهانه مقابله با روسیه و کمک به ناتو به رومانی،کشور واقع در شرق اروپا کمک نظامی می‌کند. نیروی هوایی آمریکا چندی قبل در بحبوحه درگیری روسیه و اوکراین، بمب افکن راهبردی خود را بر فراز حریم هوایی رومانی به پرواز درآورد. ارتش آمریکا سپس اعلام کرد که جنگنده‌های اف-۱۶ خود را با هدف تقویت امنیت منطقه‌ای در بحبوحه تنش‌های روسیه با اوکراین، از آلمان به رومانی منتقل می‌کند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/


11747437
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه لاهه صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به پکن از دولت چین خواست که از نفوذ خود برای کنترل نقش ادعایی ایران در تشدید بحران فعلی منطقه تغییر رفتار خطرناک پیونگ‌یانگ استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع پاکستان در اجلاس سازمان همکاری شانگهای با ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت غزه، توقف این جنگ و نیز حل و فصل مناقشه فلسطین را خواستار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است